Mercedeksen luotettavuus ja kova testikyky tulivat esiin Barcelonan radalla, kun toinen ja viimeinen testiviikko saatiin käyntiin.
Sää oli testaamiselle ihanteellinen ja tallit kuroivat viime viikolla menetettyjä kilometrejä kiinni. Mercedeksen Valtteri Bottas ja Lewis Hamilton puolittivat ajopäivän ja yhteensä kierroksia kertyi 172. Bottas ajoi näistä kierroksista tasan puolet eli 86 aamupäivän aikana.
Suomalaisen ajaessa autoon tehtiin radikaalejakin säätömuutoksia. Suurimman yllätyksen tarjosivat kuitenkin renkaat, jotka kuluivat yli 30-asteisella radalla odotettua enemmän.
Päivän nopein oli Ferrarin Sebastian Vettel ajalla 1.20,396, jonka hän ajoi jo aamupäivällä keskikovilla renkailla. Valtteri Bottas oli listalla kakkonen kaksi kymmenystä perässä pehmeillä renkailla. Vettel ajoi myös huiman määrän kierroksia, yhteensä 166, joten saksalainen oli todella kovilla. Hänen iso kierrosmääränsä on hyvä asia myös Kimi Räikköselle; auto toimii, kun suomalainen saa ajovuoron huomenna.
McLarenin kannalta viimeinen testirupeama alkoi murheellisesti. Stoffel Vandoornen auto jäi peräti kolmesti radalle, aamupäivällä kahteen kertaan sähköjen kadottua ja iltapäivällä Renault-moottorilla liikkuva oranssi auto jäi jälleen nurmelle teknisen vian vuoksi.
McLarenia vertaillaan tämän vuoden testeissä väistämättä Toro Rossoon moottoritoimittajavaihdoksen vuoksi. Italialaistallin ja McLarenin hylkäämän Hondan yhteistyö näytti jälleen hyvältä aamupäivällä. tahkosi rutkasti kierroksia ja oli myös päivän viidenneksi nopein. Kysymysmerkkejä nousi kuitenkin ilmaan, sillä Gasly ei ajanut viimeisten kolmen tunnin aikana lainkaan.

