Avustusjärjestöt haluavat näkyä Otto-automaattien ruuduilla

Jopa parikymmentä avustusjärjestöä jonottaa vuoroaan pankkiautomaateilla toteutettavaan rahankeräykseen. Mukana on myös järjestöjä, joilla ei vielä ole ollut keräystä Ottopisteillä.  

Automaattikeräys houkuttelee, vaikkei se olekaan järjestöille merkittävin rahankeruukanava. Järjestöjen mukaan mainonta automaatin ruudulla tuo hyvää näkyvyyttä kampanjalle.  

Pankkiautomaattien keräyskampanjat alkoivat vuonna 2011. Pankkiautomaateista vastaavan Automatia Pankkiautomaatit Oy:n kehitysjohtajan Jyri Marvialan mukaan kampanjat ovat olleet tasaisen menestyksekkäitä keräyskohteesta riippumatta.  

- Katastrofikeräykset erottuvat jonkin verran joukosta. Esimerkiksi SPR:n kampanja Filippiinien taifuunin uhreille keräsi hyvin lahjoituksia lyhyessä ajassa.  

Ottopisteillä on käynnissä 15. keräyskampanja. Keräysten lahjoitussummat ovat vaihdelleet eurosta viiteen euroon. Marvialan mukaan on pohdittu, voisiko automaateilla toteuttaa monta kampanjaa yhtä aikaa.  

- Toisaalta järjestelmän yksi vahvuus on ollut se, että automaateilla on ollut näkyvissä vain yksi kampanja kerrallaan.  

Lue myös:

    Uusimmat