KKV:n mukaan autoliikkeet vaativat asiakkailtaan korvauksia yhä useammin.
Kun henkilöautosta on aika luopua, vie moni käytetyn ajoneuvonsa vaihtoautoliikkeeseen.
Käytetyistä henkilöautoista löytyy aina jotain, mikä ei ole enää täysin entisensä. Vikojen kaunistelu on monelle autonomistajalle kaupanteon hetkellä tuttua, mutta valehdella ei kannata.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston johtavalle asiantuntijalle, Raija Marttalalle autokauppaan liittyvät riitatilanteet ovat tuttuja ja tulehtuneen oloisia.
– Sellaisissa tilanteissa, joissa autoliike arvioi, että kuluttaja on salannut vikaa tai ei ole kertonut viasta, vaikka se olisi ollut kuluttajan tiedossa. Autoliikkeet voivat tällöin olla varsin kärkkäitä ja käännytään herkästi asianajotoimistojen puoleen, Marttala kertoo.

