Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Analyysi: Räikkösen auton uudistus toimii paremmin suurissa nopeuksissa

Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen 2016 Getty Images
Julkaistu 29.04.2016 07:01
Toimittajan kuva

Matti Nyrhinen

matti.nyrhinen@mtv.fi

MattiNyrhinen

MTV Sportin tekninen asiantuntija analysoi ensikuvien perusteella Ferrari-autoon tehdny etusiipipäivityksen.

Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin Ferrareissa on Venäjän F1-viikonloppuna uudistettu etusiipi, jossa on maalikollekin silminnähden ero aiempaan etusiipeen. Etusiivessä on molemmin puolin neljä siivekettä, aiemman kolmen sijaan. Lisäksi ylin profiili neljästä siivekkeestä on aiempaa paljon suoralinjaisempi.

Ossi Oikarinen nostaa esiin erot uudessa ja vanhassa etusiivessä:

– Uudella siivellä haetaan enemmän downforcea auton etupäähän.

– Alimman ja toisen siipiprofiilin välissä on enemmän tukia, ettei niiden välimatka pääse muuttumaan. Siipi toimii näin paremmin suurissakin nopeuksissa.

– Useammalla siipiprofiililla haetaan parempaa siiven toimintaa suuremmalla nopeusalueella.

Ferrarilla on Venäjällä lisäksi päivitetty versio moottorista. Räikkönen vahvisti asian torstaina Sotshissa.

Kuva uudesta etusiivestä: (avaa kuva Twitterissä)

Kuva Kiinan kisassa käytetystä Ferrarin etusiivestä:

Sebastian Vettelin etusiipi
2016 Getty Images

Lisää aiheesta:

Kuvat Miamin F1-varikolta paljastavat: Mercedes on tehnyt merkittäviä muutoksia autoonsaF1-asiantuntijalta valaiseva päivitys – tämä ero on Valtteri Bottaksen ja Lewis Hamiltonin autoissaKimi Räikkösen autosta nousee esiin mehukkaita yksityiskohtia: "Erilainen, omanlainen muotoilu"Kuvat: Räikkönen testasi uusittua etusiipeäKuva: Ferrari kopioi erikoiset "raateluhampaat" autoonsaKuva: Räikkösen auton uudistuksessa silminnähtävä ero
Venäjän GPF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Venäjän GP
  • 1.10.22:39
    Veneet ja laivat

    Ranska tutkii epäilyttävää Venäjän varjolaivaston tankkeria – miehistön jäseniä otettu kiinni

  • 24.08.202209:27
    F1

    F1-pomolta tiukka jyrähdys – osakilpailu Suomen rajan tuntumassa jää haaveeksi: "Voin luvata varmuudella"

  • 02.03.202214:30
    F1

    Bernie Ecclestonelta hämmentävää tekstiä Vladimir Putinista ja Venäjästä – tallipomon kommentit toista maata: "Hyvin hyvin pelottavaa"

  • 25.02.202217:49
    F1

    Venäjän GP:n perumisen sanamuoto hämmentää – Sotshin järjestäjä pitää F1-kisaa yhä mahdollisena

  • 25.02.202214:17
    F1

    Venäjän F1-kisa on peruttu