Ammattikorkeakoulun opiskelijat saivat käyttöönsä yliopistolaisten terveyspalvelut, seurasi kaaos – puhelinjärjestelmä ruuhkautui ja chattibottikin suljettiin

Opiskelijaterveydenhuollon jäsenmäärä tuplaantui ja palvelut ruuhkautuivat – opiskelija ja toimitusjohtaja kertovat, mikä meni vikaan 6:26
Katso videolta, kuinka jono-ongelmia lähdetään purkamaan!

Vuodenvaihteessa voimaantulleen lakimuutoksen myötä ammattikorkeakouluopiskelijat pääsivät Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) palveluiden piiriin. Yhteydenottoja tuli moninkertaisesti odotuksiin nähden.

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön ajanvaraus on tällä hetkellä pahasti ruuhkautunut. Lisäksi YTHS:n verkkosivujen palveluchat on suljettu toistaiseksi.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Jylkkäri. Syynä on vuodenvaihteen lakimuutos.

Vuodenvaihteessa yli 100 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa siirtyi YTHS:n palveluiden piiriin. YTHS:n opiskelijoiden määrä yli kaksinkertaistui noin 270 000 opiskelijaan.

YTHS:n toimitusjohtajan Katariina Poskiparran mukaan yleis- ja mielenterveyspalveluissa puhelinjonot on saatu purettua. Hän sanoo, että jonot keskittyvät lähinnä suun terveyden palveluihin.

Samanlaista viestiä on saanut Suomen opiskelijakuntien liiton puheenjohtaja Oona Löytänen.

Mikä ratkaisuksi, ja milloin jonotilanne helpottaa? Katso Poskiparran ja Löytäsen haastattelu videolta!

Korjattu 27.1.2021 kello 10.53: Oona Löytänen on Samokin puheenjohtaja. Jutussa luki aiemmin virheellisesti toimitusjohtaja.

Lue myös:

    Uusimmat