Alma paransi selvästi

Alma Median voitto ennen veroja ja satunnaisia eriä kasvoi 8,8 miljoonasta eurosta 14 miljoonaan euroon. Yhtiö uskoo tuloksen kasvun jatkuvan tänäkin vuonna.

Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna 461 miljoonaa euroa, kun vuonna 2002 se oli 486 miljoonaa.

Mainostajien suhdannebarometri ennakoi kuluvaksi vuodeksi maltillista mainonnan kasvua. Alma Median koko vuoden vertailukelpoisen liikevaihdon odotetaankin kasvavan lievästi ja liikevoiton odotetaan muodostuvan vertailuvuotta suuremmaksi. Kevään 2003 eduskuntavaalien ylimääräisistä mainospanostuksista johtuen vertailuvuoden liikevoiton saavuttaminen ensimmäisellä neljänneksellä on haasteellista.

Alma Median liikevaihdosta noin 60 prosenttia syntyy mainosajan ja -tilan myynnistä. Loput liikevaihdosta kertyy sanomalehtien levikkimyynnistä ja toimituksellisten sisältöjen myynnistä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat