Jos työsi on sinulle tärkeää, kannattaa pitää huoli siitä, ettet pilaa mahdollisuuksia ajattelemattomilla tavoillasi. Lue, mitä tapoja työpaikalla kannattaa vältellä!
Mahdolliset suuret virheet voivat hetkessä pilata maineesi töissä tai jopa aiheuttaa potkut. Mutta yleisempiä ovatkin ne pienet virheet, jotka estävät työntekijöitä etenemästä urallaan. Huonot tavat, kuten tylyt vastaukset sähköposteihin tai pessimistinen asenne, saattavat tehdä hallaa maineellesi, tajusitpa sitä tai et.
Nämä 15 Business Insiderin listaamaa tapaa kannattaa siis unohtaa, jos haluat saavuttaa menestystä urallasi:
1. Et sopeudu yhtiösi tapoihin
Jokaisella työpaikalla on omat tapansa. Jos et edes yritä sopeutua työpaikkakulttuuriin, saatat vaikuttaa paheksuvalta tai tuomitsevalta. Tällainen asenne karkottaa kollegat ja saa heidät uskomaan, ettet välitä hyvien ihmissuhteiden luomisesta.
2. Keksit tekosyitä
Jos et kanna vastuuta virheistäsi ja mokistasi, se kostautuu kyllä. Jos esimerkiksi odotat deadline-päivään ja kerrot vasta sitten syitä, mikset olekaan valmis, pomosi uskoo, ettet osaa käyttää aikaasi oikein.
3. Teet vain välttämättömimmät työt
Vaikka tekisit työsi aina ajoissa ja työsi jälki olisi laadukastakin, tehdessäsi vain välttämättömimmät hommat vaikutat kenties hiukan omahyväiseltä. Sen sijaan se, että etsit uusia mahdollisuuksia etkä vain odota niiden tipahtavan syliisi, saa pomosi huomaamaan, että sinulla on motivaatiota ja välität yhtiösi tulevaisuudesta.
4. Et täytä lupauksiasi
Jos et tee jotain, mitä olet luvannut – olipa se sitten printterin paperilaatikon täydennys tai työkaverin raportin kopioiminen –, saat epäluotettavan maineen. Kun pidät sanasi, näytät, että olet luotettava ja sinulle voi antaa vastuuta, kun tulee ylennysten aika.
