Mainos

Ravintola kyseli asiakkaiden "rintamieltymyksistä" – sanaleikki ei uponnut kaikkiin: "Olemme järkyttyneitä..."

The Litchfield Motel kysyi asiakkailtaan, millaisista rinnoista he pitävät. Kananrintaan liittyvä sanaleikki aiheutti kuitenkin kantelun.

Videolla: Jenkkiravintola otti käyttöön erikoiset etäpöydät. 

Australialaismotelli joutui somemyrskyn silmään vitsailtuaan kananrinnoilla. The Litchfield Motel ei kuitenkaan suostunut alistumaan, kertoo Yahoo.

Motellin yhteydessä toimii kahvila ja bistro, joka oli kysynyt asiakkailtaan, millaisina he "haluavat rintansa". Kysymys oli osa ruokalistaa, jossa kerrottiin erilaisista kananrintaa sisältävistä annoksista. Vitsi on ollut ruokalistassa jo vuosia.

Kyselivät asiakkaiden rintamieltymyksistä

Joku asiakkaista kuitenkin loukkaantui vitsistä niin, että teki sitä ilmoituksen paikalliseen syrjinnänvastaiseen komiteaan.

– Emme halua loukata ketään, mutta emme ymmärrä, miten sanaleikillä ja vitsillä, joka liittyy kananrintoihin ja niiden mukana tuleviin lisukkeisiin, on niin suuri vaikutus, että joku menisi syrjinnänvastaiseen [komissioon], johtaja Roisin McElwee kommentoi.

Roisin kertoi Todaylle, että asiakas ei ollut maininnut asiasta ravintolassa, vaan tehnyt suoraan valituksen. Komission mukaan ruokalista ei kuitenkaan riko mitään säännöksiä tai lakeja.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

"Olemme järkyttyneitä ja tämä todella satuttaa meitä"

Roisinin mukaan vitsin idea on vain saada asiakkaassa aikaa hieman huvitusta, kun tämä lukee ruokalistaa. Roisin kertoo myös keskustelleensa vitsistä kahden rintasyöpää sairastaneen naisen kanssa saadakseen tietää, voisiko vitsi loukata heitä. Syövän sairastaneet olivat Roisinin mukaan todenneet, ettei "rintaheitto" ole loukkaava.

– Olemme järkyttyneitä ja tämä todella satuttaa meitä, koska olemme uusi bisnes, joka aloittelee toimintaansa todella vaikeana vuonna, ja sitten jokin näin pieni, humoristinen asia, sanaleikki, satuttaakin [meitä], Roisin kuvaili.

Roisinin mukaan kananrintavitsi on hyvin pieni asia verrattuna maailman muihin tapahtumiin.

Ravintola kertoi tapauksesta myös Today-ohjelmalle. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Päättivät käyttää kohun hyväkseen

Ravintola päätti kuitenkin käyttää kohun aiheuttaman hässäkän hyväkseen. He aloittivat kampanjan, jossa jokaisesta myydystä kana-annoksesta lajhjoitetaan dollari rintasyöpätutkimukseen.

Asiakkaat: "Ei siinä ole mitään vikaa"

The Litchfield Motel myös kysyi Facebookissa seuraajiltaan, onko vitsi huvittava vai loukkaava. Moni on löytänyt myös huumorin kananrintajulkaisussa.

– Ei siinä ole mitään vikaa, Arthur Glow sanoo.

– Minusta se on hyvin nokkela! Hyvin tehty, Suewellyn Arentz sanoo.

– Itse olen enemmän koipimies, Gary Battaglene vitsailee.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja