Spriten mainoskampanja on saanut kohun aikaan Irlannissa.
Irlannissa pyörinyt Spriten mainoskampanja on saanut ikävää huomiota. Rohkean kampanjan kaksimielisiä mainoslauseita arvostellaan erityisen seksistisiksi – ja kritiikki on saanut aikaan sen, että koko kampanja on lopetettu, kertoo BBC.
"Raadollisen virkistävä" mainoskampanja hämmästyttää
Miesyleisölle suunnatun kampanjan kerrotaan tähtäävän "niiden juhlimiseen, joilla on pokkaa sanoa asiat niin kuin ne oikeasti ovat". Kampanjan ohessa käytetään hashtagia #BrutallyRefreshing, joka merkitsee vapaasti suomennettuna raadollisen virkistävää.
Tällaisia mainoslauseita kampanjan osana ollaan kummasteltu:
"Hän on nähnyt enemmän kattoja kuin Michelangelo."
"Et ole suosittu, olet helppo."
"Meillä on kaikilla yksi tiukka ystävä."
"Yksi dippaus ei koskaan riitä."
Kampanja on saanut osakseen hurjasti kritiikkiä sosiaalisessa mediassa sen jälkeen, kun irlantilainen radiopersoona Louise McSharry lisäsi Twitteriin kuvan irlantilaiselle JOE.ie-sivustolle ilmestyneistä mainoksista. Seksiin viittaavien mainoslauseiden yhteyttä suosittuun Sprite-juomaan on ihmetelty tämän jälkeen avoimesti Twitterissä.
