Makuja-toimitus uutisoi maaliskuussa suomalaisteinejä villitsevästä Oreo-buumista. Buumille ei näy loppua, nyt keksien lisäksi kaupoista viedään Oreo-jäätelöt.
Yksi kesän suosituimmista jäätelöistä jäljentää maailman myydyimmän keksin makumaailmaa.
– Oreo-buumi on rantautunut Suomeen ja näkyy myös Oreo-jäätelöiden myynnissä. Vuonna 2015 lanseeratun kotipakkauksen myynti on ylittänyt odotukset erittäin positiivisesti ja jatkaa kasvuaan tänäkin vuonna, kertoo Unilever Finlandin markkinointipäällikkö Soile Seppälä.
Kotipakkauksen lisäksi saatavilla on tänä kesänä myös yksittäispakattuja Oreo-keksijäätelöitä.
– Kuluttajat ovat löytäneet sen myymälöistä hyvin, ja se on noussut yhdeksi myyvimmistä impulssijäätelöistämme. Oreo on selkeä tämän kesän hittituote. Oreoa ostavat kaikenikäiset, mutta erityisesti se on nuorten suosiossa, Seppälä jatkaa.
Suomen Lähikauppa Oy:n tuoteryhmäjohtaja Janne Vuorinen vahvistaa Oreo-buumin käyvän nyt kuumana.
– Suosiosta kertoo muun muassa Siwan Facebook-sivujen Oreo-kilpailun suosio. Muutamassa vuorokaudessa kommentteja kertyi yli 1 500 kappaletta.
Alkuperäiset keksit kovassa huudossa
Oreo-tuotteiden huima suosio näkyy myös risteilylaivoilla. Suomesta Ruotsiin seilaavan Viking Mariellan tax free -myymälän myymäläpäällikkö Jukka Sulosen mukaan Oreo-tuotteiden myynti on lähtenyt suorastaan käsistä.
