Espressoa hörppivä business-mies ja korvapuustia syövä eläkeläinen – nämä stereotyypit löytyvät varmasti jokaisesta kahvilasta.
Lukeudutko sinä stereotyyppisiin kahvilassa kävijöihin? Lue leikkimieliset analyysit kahviloiden vakioasiakkaista.
Tyyppi, joka juo kahvinsa kermavaahdolla
Suklaahippuja, kermavaahtoa, siirappia ja vain tilkka kahvia. Nämä todella nuoret tyypit eivät oikeasti edes pidä kahvin mausta, mutta juovat näitä jälkiruoiksikin luokiteltavia juomia ollakseen tyylikkäitä ja aikuismaisia. Kahvinsa kermavaahdolla ja siirapilla juovat tyypit liikkuvat yleensä suurina laumoina ja valloittavat kahvilan kaikki istumapaikat.
Freelancer-tyyppi
Freelancer-tyyppi tietää kaikkien kahviloiden langattomien nettien tunnukset, ja viettää kahvilassa yleensä koko päivän. Hän juo kahvia muutaman kupin päivässä, ja valitsee kuppiinsa yleensä kuumalla vedellä pidennetyn espresson, eli americanon, sillä suodatinkahvi on hänelle liian tavallista. Hän ilmaisee käytöksellään hyvin selkeästi, että hänellä on oikeus viettää kahvilassa koko päivä kahvikupillisen hinnalla.
Business-tyyppi
Nämä tärkeät business-tyypit näyttävät kiireiseltä ja vilkuilevat alati soivaa puhelintaan. Business-tyypit näyttävät hermostuneilta kahvijonossa, ja harkitsevat usein muiden asiakkaiden ohittamista kiireeseen vedoten. He valitsevat juomakseen espresson mihin vuorokauden aikaan tahansa. Business-tyypit juovat kahvinsa tiskillä jättäen jälkeensä kasan sokeria.
Vessassa kävijä -tyyppi
Jos kauppakeskusten yleiset vessat eivät miellytä, nämä vessassa kävijä-tyypit löytävät tiensä kahviloihin. He eivät halua tilata mitään, mutta ”vain asiakkaille” -kyltti vessan ovesssa aiheuttaa päänvaivaa. Yleensä he esittävät miettivänsä tilaustaan, mutta ainoastaan odottavat vessan vapautumista ja luikkivat nopeasti pakoon.

