IS: Kauppojen olutsota kiihtyy Suomessa – hinnat jo epäilyttävän halpoja?

Oluen hintakilpailu käy kovana Suomessa.

Lidl on tuonut myyntiin kotimaisen, Olvin valmistaman oluen, joka maksaa kaupassa vain 82 senttiä, kirjoittaa Ilta-Sanomat. 

Lidl myy Kotimainen olut -merkkistä olutta vain 82 sentin kappalehintaan. Kun hinnasta vähennetään tölkkimaksu ja verot, jää jäljelle reilut 6 senttiä per tölkki. Summa pitäisi jakaa kaupan ja panimon kesken.  

Lidl ei halunnut kommentoida tuotteen kannattavuutta Ilta-Sanomille.

S-ryhmä ja K-ryhmä ovat mukana kilpailussa.

– S-ryhmä on aktiivisesti mukana hintakilpailussa myös oluen osalta. Edullisin olutmerkki S-ryhmän ruokakaupoissa on tällä hetkellä Karjala, kommentoi S-ryhmän valikoimajohtaja Antti Oksa Ilta-Sanomille. 

Oluttölkki maksaa S-ryhmän ruokakaupoissa 90 senttiä, ja osa myymälöistä tarjoaa Karjalaa 82 sentillä. K-ryhmä vastaa kilpailuun Pirkka- ja K-Menu-oluilla. 

Laitilan Panimon toimitusjohtaja Rami Aarikka laskee, että tarjoustölkin hinta on niin alhainen, että joko kauppa ottaa tappiota tai panimo tinkii katteissa.

– Kovaksi on kilpailu mennyt, kun oluttölkin veroton myyntihinta on alhaisempi kuin siihen käytettävien raaka-aineiden, hän sanoi Ilta-Sanomille.

Lähde: Ilta-Sanomat

Lidlin oluen kannattavuudesta kirjoitti ensimmäisenä Helsingin Uutiset.



Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat