"Haluatko pakasteet pieneen pussiin?" – nämä ruokakaupan myyjien kommentit ärsyttävät asiakkaita

kuva
Arjessa yksinkertaisetkin kommentit saattavat suututtaa ruokakaupan asiakkaan. Lehtikuva

"Haluatko pakasteesi pieneen pussiin?" – Makuja.fi kokosi pilke silmäkulmassa yhteen ruokakaupan myyjien kommentit, jotka ärsyttävät suomalaisia asiakkaita.

Tietyt kommentit herättävät ruokakaupoissa asioivien suomalaisten mielessä ärsytystä. Oletko törmännyt näihin kommentteihin asioidessasi ruokakaupassa?

"Haluatko pakasteet pieneen pussiin?"

Haluatko tuottaa vielä enemmän muovijätettä? Millaisia ihmisiä tänne oikein otetaan töihin? Seuraavaksi kysyt varmaan, että haluanko, että jokainen ostamani tuote pakataan erikseen ämpäreihin? Tämä käsittämätön muovipussikysymys on jokaisella kerralla yhtä yllättävä – ja turha.

Moni tietää, että myyjiä on ohjeistettu esittämään tämä kysymys esimiehen toimesta, mutta tavallinen suomalainen asiakas toivoisi, että tästä tavasta luovuttaisiin. Jos asiakas haluaa tuotteensa pieneen pussiin, hän ottaa itse pienen pussin ja laittaa tuotteet sellaiseen.

"Olisiko sinulla henkilöllisyystodistusta?"

Henkilöllisyystodistuksen kysyminen on täysin ymmärrettävää, mutta ajokortin näyttäminen sadatta kertaa samalle myyjälle tuntuu turhauttavalta. Uskotko todella, että olen nuorentunut eilisestä sen kymmenen vuotta?

"Mitä kuuluu?"

Todella harvoja suomalaisia kiinnostaa jakaa arkeaan täysin tuntemattomien ihmisten kanssa. Ruokaostoksilla käynti on toisille sitä kuuluisaa omaa aikaa – ja sitä suuremmalla syyllä tätä hetkeä ei halua tuhlata tuntemattomien kanssa jutustelemiseen.

Hitaus

Mistä se johtuu, että aina kun on kiire, tulee valittua se hitain kassajono, jonka myyjä karkaa auttamaan kollegaansa juuri sillä sekunnilla, kun oma vuoro on vihdoin koittamassa? Huomaavatko myyjät kelloaan vilkuilevan asiakkaan ja tekevät kaikkensa saadakseen asiakkaan myöhästymään bussistaan?

Pienten tuotteiden hävittäminen

Mikään ei ärsytä ruokakaupasta kotiin saapunutta väsynyttä suomalaista enempää kuin sen huomaaminen, että jokin ostoslistalta löytyneistä tuotteista puuttuu ostoskasseista tyystin. Usein tähän on syynä se, että myyjä ei ilmoita laittavansa lakupatukan maksutasolle, ja kortilla maksava asiakas ei tule katsoneeksikaan paikkaan, johon on tarkoitus laittaa käteistä rakaa. Kuka jaksaa palata kauppaan hakemaan muutaman kymmenen sentin lakupatukan kaupasta? Herää kysymys, että onko tämä ruokakauppojen salajuoni siihen, että kertaalleen maksetut tuotteet saadaan uudelleen myyntiin?

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat