Suomessa toimivien ruokalähettipalveluiden Foodoran ja Woltin edustajat kertoivat MTV:n Uutisaamussa mielenkiintoisia faktoja suomalaisten ruokatilauksista.
Videolla: Voiko 1,9 euron kuljetusmaksu olla Woltille kannattava? Näin vastaa maajohtaja Henrik Pankakoski.
Yhä useampi suomalainen tilaa tänä päivänä ruokaa kotiinsa ruokalähettipalveluiden kautta. Erityisesti koronapandemia sai aikaan suuren digiloikan ja nyt palveluiden, kuten Foodoran ja Woltin, kautta tilataan ravintola-annosten lisäksi myös elintarvikeostoksia ja muuta päivittäistaravaa.
Foodoran kehitysjohtaja Anni Ahnger uskoo, että nopean toimituksen ruoan verkkokaupalle on kysyntää.
– Tällä hetkellä ruoan verkkokauppa ehkä edellyttää sellaista suunnittelua, mitä ihmiset eivät jaksa. Ei jakseta miettiä monta päivää etukäteen, mitä syödään viiden päivän päästä, Ahnger perusteli Uutisaamussa Foodoran ja Woltin kaltaisten palveluiden toimivuutta verrattuna ruokakauppapalveluihin.
Yllättäviä hittituotteita: Muuttolaatikot ja terveelliset elintarvikkeet
Woltin maajohtaja Henrik Pankakosken mukaan palvelusta tilataan nykyään ruoan lisäksi aivan kaikkea aina läppäreistä lemmikinruokaan. Viimeisimpänä hittinä Pankakoski manitsee Huuhkajien fanituotteet. Uusissa tuoteryhmissä vastaan on tullut myös yllätyksiä.
– Kun avasimme Clas Ohlsonin kanssa yhteistyön, niin muuttolaatikoista tuli yllättävä hitti. Ihmiset saattavat muuttaessaan huomata, että ei olekaan tarpeeksi muuttolaatikoita.
Foodoran tilastoista on sen sijaan paljastunut yllättäviä seikkoja suomalaisten ruokaostoksista. Foodoralla oletettiin ruokakauppatilausten keskittyvän niin sanottuihin lyhyen toimituksen impulssiostoksiin, mutta toisin kävi.