Yllättävä alanvaihto: Gigantti saa uuden toimitusjohtajan suoraan luksushotellin puikoista

Gigantti tietoturvakohun keskellä – sulki julkisia yhteystietoja jakavan järjestelmänsä: Näin myymäläketju vastaa ongelmaan 4:10
Video: Gigantti oli noin vuosi sitten tietoturvakohun keskellä.

Kämp Collection Hotelsin toimitusjohtajana viimeksi toiminut Laura Tarkka siirtyy kodintekniikkaketju Gigantin toimitusjohtajaksi joulukuun alussa.

Giganttia pari vuotta johtaneen norjalaisen Trygve Hilleslandin oli Tarkan mukaan alun perinkin tarkoitus olla määräaikainen johtaja.

Hilleslandin tehtävänä oli liittää Gigantti kiinteämmin osaksi norjalaista emoyhtiötä Elkjøp Nordicia.

Uusi toimitusjohtaja aikoo tuoda tarjolle uusia palveluja.

– Monikanavaisuus ja nettiostaminen kasvavat, toki myös ihmisten tarve saada asiat viipymättä. Uskon, että koronakriisi tuo oman leimansa myös myymälöihin eli osto-, nouto- ja kuljetuskokemukseen, Tarkka sanoo.

– Elektroniikka on nykyään täysin integroitu arkeemme. Gigantilla on vahva asema ja kehityshalukkuus, ja siinä on loistava lähtökohta kehittää kokonaispalvelua. Toki ala minulle täysin uusi ja siksikin kiehtova.

Kämpissä kova kasvu

Tarkka johti Helsingin Kämp Collection-hotellia yli kuusi vuotta. Tuolloin omistajana oli pääomasijoittaja CapMan.

– CapManin johdolla kaksinkertaistimme hotellihuoneiden määrän, kolminkertaistimme liikevaihdon ja nelinkertaistimme tuloksen. Samaan aikaan vahvistimme sekä asiakas- että henkilöstötyytyväisyyttä merkittävästi. Aika oli rankkaa ja haastavaa, mutta äärimmäisen mielenkiintoista ja opettavaista.

CapMan myi Kämp-hotellin liiketoiminnan norjalaisen Petter Stordalenin Nordic Choicelle kesällä 2019.

Tarkka oli irtisanoutunut jo viime vuoden lopussa, mutta koronaepidemian takia hän jatkoi yrityksessä tämän vuoden kesäkuun loppuun.

Gigantti on kodintekniikan alan markkinajohtaja Suomessa.

– Gigantilla on osaava ja ketterä osto-organisaatio. Myös pohjoismaisesta markkinajohtajuudesta on ostoissa huima etu. Gigantilla on myös tehokas, oikea-aikainen myynti ja markkinointi sekä tyytyväinen henkilöstö.

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää, joista 22 on franchise-yrittäjien vastuulla.

– Franchise-malli on yksi tärkeä tulevan kasvun mahdollistaja, Tarkka sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat