Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Williams-pomokin ihmetteli Ferrarin tyrimistä – nosti Bottaksen esimerkiksi

2016 Getty Images
Julkaistu 14.06.2016 09:03

MTV SPORT

Williamsin suorituskyvystä vastaava Rob Smedley ei voi ymmärtää, miksi Ferrari otti Sebastian Vettelin renkaiden vaihtoon niin aikaisin Kanadan GP:ssä.

Loistavan startin kolmosruudusta ottanut Vettel nousi Mercedes-kaksikon edelle jo ennen avausmutkaa. Voittotaistelu vesittyi kuitenkin Ferrarin päätökseen ottaa saksalainen sisään 11 kierroksella virtuaalisen turva-auton tullessa radalle.

Ferrarin johto vahvisti heti kisan jälkeen tallin tehneen virhearvion vaihtaessaan superpehmeisiin renkaisiin niin aikaisin. Joka tapauksessa nyt ihmettelijöiden joukkoon on liittynyt myös italialaistallissa aikaisemmin työskennellyt Rob Smedley.

- Ensin ajattelin, että Vettel on valinnut aikaisen pysähdyksen ja ajaa maaliin asti. Mutta kun näin, että pakasta vedettiin superpehmeät renkaat, olin hyvin yllättynyt, Smedley kertoi.

Virtuaalisen turva-auton aikana pysähtynyt Vettel voitti aikaa noin viisi sekuntia. Se ei kuitenkaan riittänyt Lewis Hamiltonin tehdessä yhden stopin vähemmän.

Voittoon ajanut Hamilton taisteli pehmeillä renkailla lopulta 46 kierrosta Montrealin viileissä olosuhteissa. Kisan kolmanneksi nousseen Williamsin Valtteri Bottaksen renkaissa oli kulutusta vielä yksi kierros enemmän.

- Valtterin renkaat olivat kisan jälkeen siinä kunnossa, että ne olisivat kestäneet vielä ainakin kymmenen kierrosta, Smedley totesi.

Teoreettisesti Vettel olisi siis pystynyt ajamaan aikaisesta varikkopysähdyksestään huolimatta yhdellä stopilla, jos autoon olisi vaihdettu pehmeät renkaat superpehmeiden sijaan.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Toto Wolff tarjosi oman versionsa Ferrarin rengasongelmiin: "Heillä ei ollut enää vaihtoehtoa"Miksi Valtteri Bottakselle ei annettu Red Bullin voittoreseptiä? Mercedes perustelee tappioon johtanutta ratkaisuaan: "Keskustelimme mahdollisuudesta"Mersu luuli Bottaksen ohittavan varikkokäynneillä – näin taktiikka laadittiin Vetteliä vastaanBottas kritisoi Mersun rengasvalintaa – pomolta tyhjentävä selvitys asiastaBottas tietää syyn Räikkösen ohi tuloon: "Jälkiviisas on helppo olla"Analyysi: Vettelin 8 sekunnin johto suli Mercedeksen nerokkaaseen taktiikkaan
Kanadan GPF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Kanadan GP
  • 13.6.15:02
    F1

    F1-kuskin passi varastettiin

  • 12.2.14:11
    F1-kalenteri

    F1-kausi 2025: Kisakalenteri ja aikataulut

  • 21.06.202409:39
    F1

    Sabotoidaanko Lewis Hamiltonia? F1:ssä outo saaga – näin mestari itse kommentoi rajuja väitteitä

  • 10.06.202421:09
    F1

    Valtteri Bottas esitti vaatimuksia

  • 10.06.202417:30
    F1

    Ruma soppa pyörii: F1-tähti ja maailmanmestari sanasodassa – kärkäs vastaus oli liikaa: "Hän meni henkilökohtaisuuksiin"