Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff löysi selityksen Ferrarin epäonnistuneelle rengasstrategialle jo Unkarin osakilpailua edeltävistä tapahtumista.
Ferrarin Charles Leclerc onnistui nousemaan Unkarin GP:n kärkeen ja vaikutti jo siltä, että Leclerc karkaa voittoon. Monacolaisen vahva kilpailu kuitenkin mureni, kun miehelle laitettiin alle kovat renkaat hieman kisan puolivälin jälkeen.
Heti sen jälkeen, kun Leclerc oli saanut alleen kovat renkaat, muut rynnistivät Ferrari-kuljettajan ohi. Monacolainen jäi ensin Max Verstappenin jalkoihin ja muutama kierros myöhemmin Mercedeksen George Russell meni helposti Leclercin ohi.
Mercedeksen tallipäällikkö Toto Wolff tarjosi syyn Ferrarin ongelmille Unkarin kisaviikonlopun aikaisemmista päivistä.
– Luulen, että virhe tapahtui jo perjantaina tai lauantaina, kun he eivät säästäneet (kisaan) uutta keskikovaa rengassettiä, Wolff sanoi PlanetF1:n mukaan.
Leclerc lähti kilpailuun keskikovilla renkailla, toisin kuin esimerkiksi Russell, joka ampaisi matkaan pehmeillä renkailla. Leclercille vaihdettiin ensimmäisen varikkopysähdyksen aikana alle jälleen keskikova rengassetti. Koska kisassa pitää käyttää kahta eri rengasseosta, oli Leclerc pakotettu toisella pysähdyksellään vaihtamaan joko kovaan tai pehmään rengasseokseen. Ferrari teki toisen varikkopysähdyksen 30 kierrosta ennen loppua.

