Mainos

Viisi kannustavaa vinkkiä laiskalle liikkujalle

Eikö peppu nouse penkistä? Lue nämä vinkit, niin pääset reippaasti treenaamisen makuun.

Liikkua pitäisi, mutta missä on motivaatio? Glamour.com listasi viisi vinkkiä, jotka auttavat sinua tekosyiden torjunnassa ja pääset paremmin liikuntaharrastusten makuun.

1. Herätyskello

Ryhdy liikkumaan ensimmäiseksi aamulla. Saat treenin alta pois, eivätkä työpäivän aikana sattuvat yllätykset tai muut sattumukset pilaa suunnitelmiasi.

2. Treenikaveri

Hyvä kaveri, aviomies, poikaystävä, personal trainer – liikkuminen on mukavampaa jonkun toisen kanssa. Pakota paras kaverisi liikkeelle kanssasi. Voitte vetää toisenne käyntiin vuoronperään. Jos ei muuta, niin komenna miehesi työntämään sinut sängystä, kun aamutreeniä varten ajastettu herätyskello soi.

3. Mielikuvaharjoittelua

Visualisoi, miltä tuntuu oikein hikisen ja hyvän treenin päätteeksi. Vaali sitä mielikuvaa, kun kello soi aamulla. Onnellisen liikunnan jälkeisen tunteen ajattelu repii sinun väsyneen kehosi sängystä ja lähdet toteuttamaan suunnitelmaasi.

4. Suunnitelma, josta ei lipsuta

Laita kalenteriisi liikuntahetki ylös. Varaa jo illalla treenivaatteet esille, mp3-soitin pöydälle, aamutreeniä edeltävä välipala kuten vaikkapa banaani sen viereen, vesipullo jääkaappiin ja mitä muita alkuvalmisteluja tarvitsetkaan. Näin et hukkaa turhaa aikaa liikkumisen esivalmisteluihin, kun olisi jo kiire jumppatunnille.

5. Tavoite ja palkinnot

Pilko tavoitteet pieniin välietappeihin: jaksan juosta kilometrin, jaksan juosta kaksi kilometriä ja niin edelleen. Kun saavutat tavoitettasi, palkitse itsesi jokaisella välietapilla: osta uudet kengät, kiva huulikiilto tai käy vaikka elokuvissa.

MTV3/Helmi

Lähde: Glamour.com

Kuvat: Shutterstock

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.