Toyotan F1-tallin äskettäin erottaman teknisen johtajan Mike Gascoynen työt on jo jaettu tallin muiden työntekijöiden vastuulle. Etenkin auton suunnittelu- ja kehitysjohtaja Pascal Vasselonin työtaakka on kasvanut.
- Olen ottanut suurimman osan Miken vastuualueista lukuun ottamatta elektroniikkaryhmäämme, joka meni moottoriosaston vastuulle antaen moottoripuolen tekniselle johtajalle Luca Marmorinille hieman lisää työtä, Vasselon kertoi tallinsa teknisen osaston organisaatiosta.
Vasselon siirtyi Toyotalle vuosi sitten. Sitä ennen hän työskenteli rengastoimittaja Michelinin listoilla. Tällä kaudella hän on tehnyt Toyotalla yhteistyötä rengasvalmistaja Bridgestonen kanssa.
- On hämmästyttävää, kuinka kaksi erilaista ryhmää, jotka tulevat erilaisista kulttuureista ja eri maailmankolkista, saavuttavat lopulta hyvin samanlaisen suorituskyvyn eriävillä teknologioilla ja menetelmillä, Vasselon sanoi F1-rengastoimittajien vertailusta.
Toyota tuo uuden auton radalle Monacon GP-kisaan, muttei odota siltä heti merkittäviä parannuksia nykytilanteeseen.
- Se on mekaniikan kannalta looginen askel viimevuotisen 105B-automme aloittamassa kehityksessä. Totta kai siinä on uusi monokokki. Sen takia se on uusi auto. Emme kuitenkaan odota auton myötä suurta kehitysaskelta, koska suurin osa parannuksista on mekaniikassa, mutta se antaa meille paremman pohjan jatkaa aerodynamiikan kehitystyötämme, Vasselon taustoitti uutta kilpuria.
(MTV3)