"Valittajat eivät yleensä ole asiakkaita" – BMW ei aio luopua autojensa tunnusmerkistä tulevaisuudessakaan

0:53
Tällainen on BMW:n valtavan kokoinen lippulaivamalli X7.

BMW ei aio antaa periksi sen muotoiluratkaisuja arvosteleville kriitikoille.

BMW:n muotoilujohtaja Domagoj Dukec ei pelkästään puolusta baijerilaisvalmistajan autojen alati kasvavia etusäleikköjä, vaan vakuuttaa, että ne eivät ole katoamassa minnekään edes sähköautojen aikakaudella.

Vaikka Bemarin "munuaisilla" ei olekaan käytännöllistä virkaa sähköautoissa, joiden ei tarvitse hörppiä viileää ilmaa keuhkoihinsa, pitää Dukec ikonista yksityiskohtaa niin olennaisena osana saksalaisvalmistajan DNA:ta, ettei siitä tulla luopumaan. Munuaiset ovat olleet baijerilaisautojen keulalla 1930-luvulta asti.

Dukec kertoi Autoblogin haastattelussa, että vaikka etusäleikön jakaminen kahtia ei olekaan koskaan ollut se kaikkein tehokkain valinta jäähdytyksen kannalta, on kyseessä esteettinen valinta, josta on muodostunut BMW:n tavaramerkki.

"Valittajat eivät yleensä ole asiakkaita"

Dukecilla oli painavaa sanottavaa myös niille, jotka arvostelevat valmistajan yhä suuremmaksi käyviä "munuaisia".

– Aikoinaan jotkut ihan tosissaan valittivat, ettei BMW ollut yhtä itsevarma kuin muut valmistajat. Kukaan ei kuitenkaan ole valittanut heidän autojensa koko keulan levyisistä säleiköistä.

– Kaikki Bemareita rakastavat tulevat tottumaan siihen [munuaisten kasvavaan kokoon]. Valittajat eivät yleensä ole asiakkaita, Dukec täräyttää.

Lähde: Autoblog

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja