Uusi asiakasseurantaratkaisu kerää dataa ilman henkilötietoja

Teknologian tutkimuskeskus VTT on kehittänyt ihmisten yksityisyyttä kunnioittavan asiakasseurantaratkaisun, joka mittaa ostoaikeita kaupassa.

VTT:n mukaan ratkaisussa ei kerätä minkäänlaisia henkilötietoja.  


Uusi ratkaisu käyttää hyväkseen tarkkaa kuvantamisteknologiaa, joka pohjautuu syvyyskameroihin. Kamerat muodostavat 3D-näkymän ympäristöstä. Analytiikan avulla saatu tieto ihmisten käyttäytymisestä yhdistettynä myyntidataan paljastaa VTT:n mukaan asiakkaiden ostoaikeet. 

Aiemman teknologian avulla tarkka ostoaikeiden tunnistaminen on ollut mahdotonta.  

Ratkaisua on testattu useissa kaupoissa, kauppakeskuksissa, messuilla ja julkisissa tiloissa. Sillä on seurattu jo 10 miljoonaa ihmistä.  

Ostotiedot kerätään, asiakas päättää niiden käytöstä 2:15
Video: S-ryhmä kertoi omista asiakastietojen keruutavoistaa elokuussa

Lue myös:

    Uusimmat