Mainos

Uusi asiakasseurantaratkaisu kerää dataa ilman henkilötietoja

Teknologian tutkimuskeskus VTT on kehittänyt ihmisten yksityisyyttä kunnioittavan asiakasseurantaratkaisun, joka mittaa ostoaikeita kaupassa.

VTT:n mukaan ratkaisussa ei kerätä minkäänlaisia henkilötietoja.  


Uusi ratkaisu käyttää hyväkseen tarkkaa kuvantamisteknologiaa, joka pohjautuu syvyyskameroihin. Kamerat muodostavat 3D-näkymän ympäristöstä. Analytiikan avulla saatu tieto ihmisten käyttäytymisestä yhdistettynä myyntidataan paljastaa VTT:n mukaan asiakkaiden ostoaikeet. 

Aiemman teknologian avulla tarkka ostoaikeiden tunnistaminen on ollut mahdotonta.  

Ratkaisua on testattu useissa kaupoissa, kauppakeskuksissa, messuilla ja julkisissa tiloissa. Sillä on seurattu jo 10 miljoonaa ihmistä.  

2:15
Video: S-ryhmä kertoi omista asiakastietojen keruutavoistaa elokuussa

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.