Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Teemu Suninen: Renkaiden säästämistarve oli isoin yllätys

Julkaistu 18.08.2018 20:55

MTV SPORT

Teemu Suninen nousi Saksan MM-rallin toisena kilpailupäivänä kahdeksannelle sijalle. Lauantain erikoiskokeet sopivat hyvin Ford-kuljettajalle.

Videolla Saksan MM-rallin asetelmat lauantain jälkeen.

Sunisen ero rallin kärjessä kiitävään Ott Tänakiin on 1.57,0 minuuttia ennen viimeisen kilpailupäivän kolmea erikoiskoetta.

Oppimielessä ralliin lähtenyt Suninen jatkoi tarkkaa ajoaan myös lauantain erikoiskokeilla, jotka veivät kilpailijat Baumholderin sotilasalueelle ja liukkaille betoniteille.

Päivä oli Suniselle ja kartanlukija Mikko Markkulalle lähes ongelmaton. Ensimmäisen erikoiskokeen pyörähdystä lukuun ottamatta Sunisen Ford eteni koko ajan keula menosuuntaan päin.

- Armeijan alueen erikoiskokeilla oli vaikea säästää renkaita riittävästi, jotta niitä oli jäljellä vielä kahdelle muullekin EK:lle. Ajo sujui, vaikka erikoiskoeajat olisivat voineet olla kovempiakin, Suninen kommentoi tiedotteessaan.

Harva MM-sarjan osakilpailuista tarjoaa samanlaista haastetta kuin Saksan rallin ikoninen Panzerplatten (EK9/13) erikoiskoe. Suninen vältti molemmilla ajokerroilla ongelmat, vaikka ajoi liki 40-kilometrisen EK:n ensimmäistä kertaa WRC-autolla.

- Ei pitkä erikoiskoe niin kinkkinen ollut, mutta juuri se renkaiden säästämistarve oli se isoin yllätys, Suninen toisteli.


Päätöspäivään ei Sunisen osalta liiemmin taisteltavaa jää. Ehjä ajo ja täydet kilometrit ovat tällä hetkellä arvokkain pääoma, jonka Suninen voi kisasta pankittaa.

- Juuri niin, ei tässä ole riskillä tähänkään asti ajettu, joten nyt vain tarkkana loppuun asti, niin jatkossa tänne on helpompi lähteä ajamaan sijoituksista.  

Lisää aiheesta:

Teemu Suninen saa kovan kirittäjän MM-rallin päätöspäivään: "Pitää yrittää täysillä"Suninen: Auto on yhtenä kappaleena, mutta vauhtia olisi voinut olla enemmänTeemu Suninen väläytteli nopeuttaan Turkin sorateillä – "Tulin vähän liiankin kovaa"Teemu Sunisen asfalttidebyytti WRC-autolla menestys – "Enemmän kuin odotin""Oli jälleen riittävästi ohjelmaa" – Teemu Suninen makseli oppirahoja SardiniassaSuomalaiselle rallilupaukselle komea voitto – "Pystyn ajamaan kovempaakin"
RalliUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

Ralli
  • 09:12
    MM-ralli

    Juha Kankkuselta raju laskelma: "Jos Jari-Matti olisi pystynyt..."

  • Eilen10:53
    MM-ralli

    Kalle Rovanperä valmistautunut kunnon selkäsaunaan: "Otan turpaan"

  • Eilen08:02
    MM-ralli

    Suomen rallilegenda autonsa apuvälineestä: "Täysin laiton"

  • pe19:47
    MM-ralli

    Esapekka Lappi kommentoi Kalle Rovanperän lähtöä – MM-sarjalle rajusti rapaa

  • pe12:41
    MM-ralli

    Sami Pajarin rallitulevaisuuden yllä kysymysmerkkejä – "Hassulta tuntuisi"