Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tämän takia OP:n verkkopalveluissa oli laajoja häiriöitä, jotka vaikuttivat moneen ihmiseen – "Taustalla inhimillinen virhe"

Lehtikuva
Julkaistu 14.12.2018 18:10

Mika Niskanen

mika.niskanen@mtv.fi

OP-ryhmän verkkopalveluissa nähtiin tänään tekninen virhe, joka kosketti kaikkia pankin palveluiden piirissä olevia asiakkaita. 

Virhe koski maksuliikennettä kaikissa OP:n verkkopalveluissa, eli verkkosivustossa, korttimaksuissa ja automaattinostoissa, kertoo OP:n ulkoisen viestinnän johtaja Lotta Ala-Kulju.

Häiriö kesti parin tunnin ajan. Se saatiin korjattua puoli viiden aikaan iltapäivällä. 

– Vika johtui teknisistä taustatöistä ja siellä ilmenneestä virheestä, Ala-Kulju kertoo.

Lue myös: OP: Kaikki häiriöt verkkopalveluissa ohi – monella jäi teknisen vian takia ostokset tekemättä

– Taustalla on inhimillinen virhe. Tämä ei johtunut ulkoisista syistä, Ala-Kulju sanoo.

Toisin sanoen tekninen vika johtui ihmisen tekemästä virheestä. Ala-Kulju kertoo, että sivustolla oltiin tehty tavallista päivitystyötä. Hän toteaa, että ongelma syntyi harmilliseen ajankohtaan.

OP-ryhmä on myös aikaisemmin pahoittelut kaikkia, joita vika on koskettanut. Ala-Kulju kertoo, että kaikkien palveluiden pitäisi toimia tällä hetkellä.

Lue myös: Laaja katko OP:n verkkopalveluissa, syy epäselvä – kortilla maksaminen ei välttämättä onnistu: "Jäi ruoat ja joululahjat kaupan kassalle"

Lisää aiheesta:

Nordean tilejä ja rahoja katosi – pankki kertoi syyn ja pahoitteli vuolaasti viime aikojen häiriöitäOP: Maksut siirtyvät taas normaalisti – palkkojen pitäisi tulla tileille tämän päivän aikanaVerkkohäiriö aiheutti ongelmia korttimaksamisessa vajaan tunnin ajan – ongelma on nyt korjattuOP:n debit-korttien häiriö saatu korjattua – "Nyt pitäisi kaiken kulkea normaalisti"S-Pankin mobiilisovellus toimii jälleen – jopa sadat asiakkaat ovat voineet nähdä väärän käyttäjän pankkitietojaOP: Kaikki häiriöt verkkopalveluissa ohi – monella jäi teknisen vian takia ostokset tekemättä
OPTalousKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

OP
  • 13.9.18:18
    Talous

    OP-pomo MTV:lle: Talouden pikaelpymisestä selvä merkki – "Samppanjapullo voi poksahtaa"

  • 5.8.08:14
    Pankit

    OP:n mobiilipalveluissa oli häiriö

  • 30.7.19:23
    Talous

    "Säästömoodi on valitettavasti jäänyt päälle" – suomalaisten pankkitileillä aiempaa enemmän rahaa

  • 29.5.10:06
    Raha

    OP:n miljardirahastossa vakava puute – kymmenientuhansien asiakkaiden rahat jumissa

  • 20.5.10:43
    Pankit

    OP:lla häiriö maksuliikenteessä – vaikuttaa palkkoihin, eläkkeisiin ja etuuksiin