Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Laaja katko OP:n verkkopalveluissa, syy epäselvä – kortilla maksaminen ei välttämättä onnistu: "Jäi ruoat ja joululahjat kaupan kassalle"

Lehtikuva
Julkaistu 14.12.2018 16:03

Mika Niskanen

mika.niskanen@mtv.fi

OP-ryhmä ilmoitaa, että sen palveluissa on häiriöitä, joiden syitä selvitetään.

OP pahoittelee lisäksi asiakkaille aiheutunutta haittaa. Pankki tiedottaa asiasta Facebook-sivuillaan ja Twitterissä.


Pankin viestintäjohtaja Tuuli Kousa kertoo, että ongelma vaikuttaa verkkopankkiin, OP-mobiiliin ja kortteihin sekä maksamisessa että rahan nostamisessa automaateista.

– Mitkään palvelut eivät ole kokonaan alhaalla, vaan niissä esiintyy häiriöitä. Eli ne toimivat osittain ja osittain eivät. Asiakkailla, joilla kortti ei toimi, niin se saattaa toimia hetken päästä, Kousa kertoo. 

Kousa ei osaa kertoa, milloin häiriö saadaan korjattua. Korjaavia toimenpiteitä tehdään kuitenkin jatkuvasti. 

Tekninen häiriö

Kousan mukaan kyseessä ei ole palvelunestohyökkäys. Hän kertoo, että kyseessä on tekninen häiriö. 

– Tunnistamme, että nyt on pikkujoulukausi ja ihmiset tekevät jouluostoksia. Teemme kaikkemme, että saamme tilanteen mahdollisimman nopeasti hoidettua, Kousa kertoo. 

– Jos häiriö jatkuu pidempään, niin voin neuvona antaa ihmisille, että kannattaa kokeilla useampi kerta maksamista kortilla, jos on pulassa esimerkiksi kaupan kassalla, Kousa kertoo. 

Asiakkaat valittavat

OP:n asiakkaat ovat valitelleet tilannetta pankin Facebook-päivityksessä. Eräs henkilö kertoo, että hänen ostoksensa ovat jääneet kassalle ilmeisesti tapauksen takia. 

Myös moni muu asiakas on tehnyt samanlaisia päivityksiä. Osa on kuitenkin kertonut myös, että kortilla maksaminen on onnistunut normaalisti.

Moni muukin on ilmoittanut ongelmista. 

– Kortti ei toimi ja käteistäkään ei saanut. Sinne jäi ostoskärryllinen tavaraa kauppaan, kuvailee yksi kommentoijista. 

– Jäi ruoat ja joululahjat kaupan kassalle, kirjoittaa eräs toinen kommentoija. 

Lisää aiheesta:

Nordealla laaja palvelunestohyökkäys – palvelut palautuneet normaaliin tilaanNordea sai häiriön korjattua – asiakkaat valittivat säästötilin näyttävän nollaaKoko maassa ilmenneet ongelmat pankkikorttimaksamisessa korjaantuneetTilisotkujen keskellä rypenyt Nordea: Lähes kaikki tarpeettomat katevaraukset on poistettuDanske Bankin häiriötä korjataan edelleen, osalla asiakkaista verkko- ja mobiilipankki ei vieläkään toimiOP: Kaikki häiriöt verkkopalveluissa ohi – monella jäi teknisen vian takia ostokset tekemättä
OPTalousKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

OP
  • 28.10.20:40
    Verot

    OP:n Ritakallio myöntää bonustason heikentymisen – näin uusi vero vaikuttaa

  • 28.10.07:30
    Pankit

    OP:n nimi muuttuu

  • 25.10.12:55
    Digi

    OP:n palvelut katkolla viikonloppuna

  • 1.10.14:53
    Pankit

    Häiriöt OP:n palveluissa on korjattu

  • 26.9.18:08
    Talous

    Pankkikonttoreita on kadonnut Suomesta yli 2 000 – nyt tapahtui käänne