Stockmannin tulos laski

Panostukset Venäjällä heikensivät Stockmannin tulosta.

Panostus kasvuun Venäjällä heikensi kauppakonserni Stockmannin tulosta huhti-kesäkuussa. Tulosta kavensi myös Hullut Päivät -kampanjan ajoittuminen Suomessa kokonaan maaliskuulle. Lisäksi Hobby Hallin uuden kirjaustavan aiheuttama muutos heikensi myyntiä, kertoo Stockmann osavuosikatsauksessaan.

Stockmannin vuoden alkupuolen Venäjän-myyntiä vaikeuttivat tullausongelmat, jotka aiheuttivat tarvetta normaalia suurempiin alennuksiin ja heikensivät siten tulosta. Tulosta rasittivat myös uuden Moskovan-tavaratalon käynnistyskustannukset. Stockmann avasi lisäksi muun muassa viisi uutta Bestseller-myymälää Venäjällä. Myös Seppälä avasi Venäjällä uusia myymälöitä.

Stockmannin huhti-kesäkuun voitto ennen veroja oli 13,3 miljoonaa euroa, kun se viime vuonna vastaavaan aikaan oli 27,9 miljoonaa. Liikevaihto laski 294,2 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan jakson 299,5 miljoonasta.

Liiketoimintaympäristössä ei Stockmannin mukaan ole tapahtunut merkittäviä muutoksia. Vähittäiskaupan myynnin arvioidaan kasvavan Suomessa 3-4 prosenttia tämän vuoden aikana.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat