Suositun Big Brother -tositv:n sponsorit eivät aio painaa paniikkinappulaa, vaikka meno ohjelmassa on tänä vuonna ollut poikkeuksellisen ronskia.
Alkuviikosta Sub-tv:n ohjelmassa kilpailijat heiluivat olutpurkkien kanssa, lähetyksessä nähtiin paljaita rintoja ja rohkeita kohtauksia allasbileissä.
Netin yleisökirjoituksissa BB:n menoa on kuvattu örveltämiseksi ja harrastelijapornoksi.
Subin kanavajohtaja Maaretta Tukiainen sanoo, että BB-talon nykyinen asukasjoukko näyttäisi olevan rohkeampi ja estottomampi kuin edeltäjänsä.
- Nykyinen BB on Suomen neljäs, joten ohjelmaa aiemmin seuranneet ja taloon tällä kaudella päässeet kisaajat ovat varmasti myös tarkkaan miettineet, miten voisivat erottautua, hän sanoo.
BB:ssä ovat näkyvästi mukana Tradekan omistama Siwa-lähikauppa sekä täytetyistä patongeistaan tuttu Subway-ketju.
Hyvän maun rajat puntarissa
Subway tekee yhteistyötä mainostoimisto Pohjolan Polttopisteen kanssa.
Polttopisteen toimitusjohtaja Kurt Möller sanoo, että mainostoimisto on ollut säännöllisesti tekemisissä asiakkaan ja ohjelman tuotantoyhtiön kanssa, ja "tämä säännöllisyys on kasvanut tässä viime päivien aikana".
- Olemme painottaneet kirjallisesti ja suullisesti, että pysytään hyvän maun rajoissa. Mutta mitä se sitten tarkoittaa, siitä jokaisella on oma käsitys, Möller sanoo.
Yhtenä mittarina Möller pitää yleisökirjoittelun määrää, kun se kasvaa tarpeeksi suureksi.
- Ehkä nyt ollaan eräänlaisella vedenjakajalla. Paniikkinappulaa ei kannata painaa ensimmäisenä, vaan katsotaan tuotantoyhtiön kanssa, miten saataisiin asiaan ratkaisu, Möller sanoo.
Selvä hyvän maun raja kulkee Möllerin mielestä siinä, käytetäänkö ohjelmassa huumeita.
- Jokainen voi itse päättää, missä kohtaa loukkaantuu, jos näkee paljasta pintaa. Alkoholia käytetään nykyään aika monessa ohjelmassa, sitä juodaan Salatuissa elämissäkin, Möller sanoo.
Hän kertoo, että ulkomaiseen ohjelmaformaattiin perustuva BB on sortunut ylilyönteihin muissakin maissa.
Sponsorit eivät vaikuta sisältöön
Subwayn aluepäällikkö Erkki Lempiäinen sanoo, että yhtiö seuraa BB:n tilannetta koko ajan.
Näkyvyys BB-ohjelmassa vie Lempiäisen mukaan useita kymmeniä prosentteja yhtiön koko vuoden markkinointirahoista. Tarkkoja summia hän ei halua paljastaa.
Hän arvioi, että BB:n tuotantoryhmällä on tarkoitus ohjelman alussa luoda laajempia asiayhteyksiä ja jännitteitä kohti loppua.
- Haluamme suojella meidän brändiä, emmekä halua yhdistää sitä mihinkään negatiiviseen. Nykyään ohjelmissa näköjään näytetään, kun ennen annettiin ymmärtää, että jotain tapahtuu, Lempiäinen sanoo.
Subway toimittaa BB-taloon täytettyjä patonkeja ja muuta syötävää. Ruokaa BB-talon kilpailijat hakevat kaksi kertaa viikossa Siwasta, joka sijaitsee samassa rakennuksessa, jossa kilpailijat asuvat.
Siwan markkinointipäällikkö Sanna Kallio sanoo, että katsojilta tullut palaute on välitetty tuotantoyhtiöön.
- Kuluttajat ymmärtävät, että olemme yhteistyökumppanina mukana ohjelmassa. Me haemme tässä näkyvyyttä lähikauppakonseptille, Kallio sanoo.
Kallio ja Lempiäinen huomauttavat, ettei heidän yrityksillään ole mahdollisuutta vaikuttaa BB-ohjelman sisältöön.
(MTV3-STT)
Uusimmat
-
23:22
Saamelaismuseo Siida on vuoden eurooppalainen museo
-
22:59
Loton miljoonat lähtivät jakoon! Tässä oikea rivi
-
22:25
Suomalaisheittäjä repäisi – kisasi eri lajeissa kahdella paikkakunnalla
-
22:21
Poliisi ottanut kiinni astalon kanssa riehuneen miehen Porin keskustassa
-
22:10
Oravat saattoivat tartuttaa keskiajalla briteille viheliäisen taudin
-
22:00
Erling Haaland ylsi tähän temppuun ensimmäisen kerran – maaleja paukkui solkenaan
-
21:50
Race Across the World Suomi -sarjan voittajat ovat selvillä: "Alussa yritimme aivan liikaa saada asioita selville"
-
21:48
Barcelona-konkarin rujo moka kostautui – Real Madrid on mestari
-
21:42
Markus Mäntykannas räväyttää: Säähän U-käännös! Mielenkiintoisin aika alkaa keskiviikkoiltana
-
21:22
Jesse Puljujärvi: Ymmärrän, jos minua ei valita MM-kisoihin
-
21:19
Mies uhkaili muita kirveellä julkisella rantasaunalla Helsingissä
-
21:14
Ruotsissa on nyt konkreettinen terrori-iskun uhka – tätä se tarkoittaa sinne matkustavalle
-
21:11
Karmiva hetki: Tulvavesi pyyhkäisi pelastettavat mukaansa Brasiliassa
-
21:07
Vaalimainoksia ripustanut saksalaismeppi piestiin sairaalakuntoon
-
21:01
Anya Taylor-Joy käänsi katseita punaisella matolla – metalliset piikit varastivat huomion
-
20:48
Näin kylmäävää oli sarjavainoajan toiminta Rovaniemellä – tuhansia puheluita päivässä vuosien ajan
-
20:40
Tänään ollut kevään lämpimin päivä – pian kylmenee jopa lumen ja rännän kera
-
20:31
Ällötysvaroitus! Kahvikoneesta paljastui selkäpiitä karmiva löytö Thaimaassa
-
20:04
Kommentti: Kuka hullu sanoisi Juuse Sarokselle ei? Leijonien MM-nippu odottaa viimeistä sinettiään
-
20:00
Oulussa kadonnut mies löytynyt: Poliisi kiittää ratkaisevista havainnoista
-
Lataa lisää