Esimerkiksi koulukuljetuksia sekä muuta taksi- ja pikkubussiliikennettä hoitavan Kajon Oy:n toimintakulttuurissa on Seuran mukaan pahoja ongelmia. Ylipitkiä työpäiviä painetaan lepoajoista välittämättä, ja yöunien vähyydellä jopa kehuskellaan.
Seura on haastatellut muun muassa luottamushenkilönä Kajonissa toiminutta henkilöä, jonka mukaan yrityksessä on vallinnut kulttuuri, jossa lepoajoista "ei ole välitetty tuon taivaallista".
Juttuun on myös haastateltu kymmentä Kajonin koulukyytejä hoitanutta kuskia, joista osa ajaa yrityksen autoilla edelleen.
– Kajonilla lapsia ei arvosteta pätkääkään, yksi Seuran haastattelema kuski Raimo kiteyttää.
Kuski: "Monet kehuivat, kuinka vähillä yöunilla he tulivat toimeen"
Työtahti on ollut hurja etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lehden haastattelemalla Tonilla työviikko oli kolme vuotta putkeen samanlainen. Aluksi viikolla kouluajoja, ja heti perään perjantain yövuoroon.
– Ajoin niin kauan, kun silmät pysyivät auki, yleensä lauantaihin aamuviiteen. Sitten nukkumaan, ja puolenpäivän jälkeen ajoa sunnuntaiaamuun, Toni kuvailee Seuralle.
– Monet kehuivat, kuinka vähillä yöunilla he tulivat toimeen. Heillä tosin ei ollut perhe-elämää, arvioi Roope.
