Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Schumi kyseli tallimääräyksen perään

Michael Schumacher, kuva: Paul Gilham/Getty Images
Michael Schumacher, kuva: Paul Gilham/Getty Images
Julkaistu 11.10.2010 09:54

Mercedes GP:n Michael Schumacher myönsi Japanin GP:n jälkeen kysyneensä talliltaan, päästäisikö tallikaveri Nico Rosberg hänet suosiolla edelleen.

Mersu-kuskit ajoivat pitkään peräkkäin taistellen kuudennesta sijasta.

- Minä tietysti kysyin, olisiko järkevää päästää minut menemään, jotta voisin yrittää edellä olevien painostamista tai välttyisin siltä, että myöhemmässä vaiheessa joku nousisi kantaani. Talli tarkkaili tilannetta hyvin ja päätti, ettei se ollut tarpeen ja antoi meidän ajaa kilpaa, Schumi kertoi ITV-kanavan nettisivuilla.

Schumacher nousi kuudenneksi, kun Rosberg ajoi ulos kuusi kierrosta ennen maalia. Sen korkeammalle seitsenkertaisella maailmanmestarilla ei olisi ollut mahdollisuuksia edes tallimääräyksen avulla.

- Mielestäni sijoitusten vaihtaminen ei olisi lopulta ollut tarpeen, koska emme olisi kuitenkaan olleet kärjessä, Schumi myönsi.

Schumi pystyi painostamaan Nicoa kuljettajien erilaisten varikkotaktiikkojen johdosta. Nico kävi renkaidenvaihdossa jo ensimmäisen kierroksen jälkeen turva-auton tultua radalle ja sinnitteli samalla rengassarjalla lähes koko kisan, kun taas Schumacher haki tuoreet kumit 23. kierroksella.

- Tunsin olevani paljon nopeampi sen johdosta, että minulla oli tuoreet renkaat. Sen takia olisin halunnut mennä ohi. Hän puolusti sijoitustaan erittäin viisaasti ja reilusti, mutta hieman kovalla tavalla – sellaisesta minä pidän.

- Minä hain ohitustilaisuuksia, mutta pääsuoralla oli myötätuulta, minkä johdosta kaikki menivät kierroslukurajoittimelle. Aina kun olin imussa ja sain paremman nopeuden, niin yhtäkkiä kierroslukurajoitin iski päälle ja sen jälkeen meillä oli sama vauhti, Schumi selitti ohituksen epäonnistumista.

Lue myös:
Tallin viesti Schumille: Ei tallimääräystä, mutta...
Mersu tutkii perinpohjaisesti Rosbergin tapauksen

Katso video Rosbergin ulosajosta ilmaiseksi Katsomo.fistä:

Sumo video id

Lisää aiheesta:

Radikaali muutosehdotus F1-viikonloppuihinKobayashin taisteluhenki saa kiitostaVettel myöntää: Webber ei saa enää voittaa"Outoa, ettei Massaa rangaistu"Schumi kritisoi autoaan - Haug antoi tukeaButton aloitti henkisen sodankäynnin lyttäämällä Webberiä
Japani 2010

Tuoreimmat aiheesta

Japani 2010
  • 18.10.201014:38
    Japani 2010

    Radikaali muutosehdotus F1-viikonloppuihin

  • 13.10.201013:37
    Japani 2010

    Kobayashin taisteluhenki saa kiitosta

  • 12.10.201018:55
    Japani 2010

    Vettel myöntää: Webber ei saa enää voittaa

  • 12.10.201018:24
    Japani 2010

    "Outoa, ettei Massaa rangaistu"

  • 11.10.201020:17
    Japani 2010

    Schumi kritisoi autoaan - Haug antoi tukea