S-ryhmän asiakkaat ovat joutuneet monenlaisten huijauskampanjoiden uhreiksi, eikä loppua näy.
Asiakkaita on yritetty petkuttaa mitä härskimmillä lupauksilla ja tarjouksilla. Ihmiset ovat saaneet huijareiden yhteydenottoja tekstiviesteillä, sähköpostein ja sosiaalisessa mediassa.
Viimeisin huijauskampanja on nyt Facebookissa leviävä lupaus 500 euron lahjakortista Prismaan. Mikäli käyttäjä noudattaa huijauksen ohjeita, leviää päivitys automaattisesti Facebook-ryhmiin, joihin käyttäjä kuuluu.
– Tämä huijaus on tiedossa, sitä on ikävä kyllä ollut liikenteessä aiemminkin, kertoo S-ryhmän riskienhallintapäällikkö Mikko Koskinen.
Hän arvioi, että S-ryhmää piinaavat huijarit ovat ottaneet ketjun kohteeksi suuren brändin tunnettavuuden ja luotettavuuden vuoksi.


