Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

S-Pankin mobiilisovellus toimii jälleen – jopa sadat asiakkaat ovat voineet nähdä väärän käyttäjän pankkitietoja

All Over Press
Julkaistu 09.04.2019 12:11

MTV UUTISET – STT

S-mobiili on jälleen käytössä, kertoo S-pankki tiedotteessaan. S-mobiili oli poissa käytössä viikonloppuna ja maanantaina järjestelmähäiriön vuoksi.

Pankin mukaan noin 300 asiakasta on häiriön takia voinut nähdä toisten pankkiasiakkaiden tietoja. Pankin tämänhetkisen tiedon mukaan nähtävissä oli pankki- ja vakuutustietoja. Häiriö oli pankin omissa tietojärjestelmissä.

Lue myös: S-pankin mobiilisovellus näytti käyttäjilleen toisten pankkiasiakkaiden tietoja – sovellus toistaiseksi poissa käytöstä: "Olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta"

Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaavan johtajan Carl-Edvard Holmbergin mukaan virhetilanteessa ei ole pystynyt toimimaan vääränä henkilönä.

– Virhetilanteessa ei ole pystynyt vahvistamaan maksutoimeksiantoja. Myöskään toisen sähköistä identiteettiä ei ole pystynyt käyttämään väärin, eli S-mobiililla ei ole voinut esimerkiksi tunnistautua kolmannen osapuolen palveluihin väärällä identiteetillä, Holmberg sanoo.

Holmbergin mukaan pankki on aloittanut keskustelut häiriöstä viranomaisten kanssa.

Pankki kertoo myös olevansa yhteyksissä käyttäjiin, joita häiriö kosketti.

– Olemme lähettäneet verkkopankissa viestin kaikille, joita asia on koskenut. Olemme myöhemmin heihin yhteydessä myös henkilökohtaisesti, Holmberg kertoo.

Häiriön syy on nyt pankin mukaan korjattu, mutta edelleen jatkuvien huoltotöiden takia sovelluksessa voi olla hitautta.

S-Pankin kortit ja verkkopankki toimivat koko ajan normaaliin tapaan.

Lisää aiheesta:

S-Pankki toimii jälleen, palvelunestohyökkäys iski tiistaina kahteen pankkiinNordean palveluissa ollut jälleen häiriöitäNordean vakava häiriö ohi – "Päivitys ei mennyt suunnitelmien mukaan"Nordean tilejä ja rahoja katosi – pankki kertoi syyn ja pahoitteli vuolaasti viime aikojen häiriöitäNordean häiriöstä lisätietoa – "Olemme pahoillamme"S-pankin mobiilisovellus näytti käyttäjilleen toisten pankkiasiakkaiden tietoja – sovellus toistaiseksi poissa käytöstä: "Olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta"
S-pankkiPankitKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

S-pankki
  • 12.10.17:03
    Kyberturvallisuus

    S-Pankin verkkosivuilla häiriöitä, syynä palvelunestohyökkäys

  • 26.9.14:26
    Verkkohuijaukset

    S-Pankki varoittaa huijauksista – huijarin puhelinnumero voi hämätä

  • 10.9.14:23
    Tietoturva

    S-pankille miljoonarapsut – rikolliset käyttivät virhettä hyväkseen

  • 29.8.15:16
    Verkkohuijaukset

    Saitko tämän bonusviestin "S-Pankilta"? Varo!

  • 16.6.11:38
    Huijaukset

    S-Pankki: Nuoria värvätään rikollisten rahamuuleiksi