S-Pankin mobiilisovellus toimii jälleen – jopa sadat asiakkaat ovat voineet nähdä väärän käyttäjän pankkitietoja

S-mobiili on jälleen käytössä, kertoo S-pankki tiedotteessaan. S-mobiili oli poissa käytössä viikonloppuna ja maanantaina järjestelmähäiriön vuoksi.

Pankin mukaan noin 300 asiakasta on häiriön takia voinut nähdä toisten pankkiasiakkaiden tietoja. Pankin tämänhetkisen tiedon mukaan nähtävissä oli pankki- ja vakuutustietoja. Häiriö oli pankin omissa tietojärjestelmissä.

Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaavan johtajan Carl-Edvard Holmbergin mukaan virhetilanteessa ei ole pystynyt toimimaan vääränä henkilönä.

– Virhetilanteessa ei ole pystynyt vahvistamaan maksutoimeksiantoja. Myöskään toisen sähköistä identiteettiä ei ole pystynyt käyttämään väärin, eli S-mobiililla ei ole voinut esimerkiksi tunnistautua kolmannen osapuolen palveluihin väärällä identiteetillä, Holmberg sanoo.

Holmbergin mukaan pankki on aloittanut keskustelut häiriöstä viranomaisten kanssa.

Pankki kertoo myös olevansa yhteyksissä käyttäjiin, joita häiriö kosketti.

– Olemme lähettäneet verkkopankissa viestin kaikille, joita asia on koskenut. Olemme myöhemmin heihin yhteydessä myös henkilökohtaisesti, Holmberg kertoo.

Häiriön syy on nyt pankin mukaan korjattu, mutta edelleen jatkuvien huoltotöiden takia sovelluksessa voi olla hitautta.

S-Pankin kortit ja verkkopankki toimivat koko ajan normaaliin tapaan.

Lue myös:

    Uusimmat