S-pankin mobiilisovellus näytti käyttäjilleen toisten pankkiasiakkaiden tietoja – sovellus toistaiseksi poissa käytöstä: "Olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta"

S-mobiilin pankkiosion toiminnassa esiintyy häiriöitä, minkä takia sovelluksessa on esiintynyt virheellisiä tietoja, kertoo S-pankki tiedotteessaan. 

Tietojärjestelmien häiriö on saanut joukon pankin käyttäjistä näkemään sovelluksessaan toisen pankkiasiakkaan tietoja. 

– Suhtaudumme pankkisalaisuuteen erittäin vakavasti ja olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta. Kaikille tiedossamme oleville asiakkaille, jota häiriö kosketti, lähetetään viesti verkkopankissa ja heitä tavoitellaan puhelimitse, toteaa S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg tiedotteessa. 

Holmbergin mukaan asiasta ollaan yhteydessä myös viranomaisiin. 

S-mobiili on toistaiseksi poissa käytöstä, eikä sen korjaantumisesta ole vielä tietoa. S-pankista kerrotaan kuitenkin, että asiakkaiden verkkopankki ja kortit toimivat normaalisti. 

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja