Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault-pomo Symonds myönsi iskarikiellon haitanneen

Pat Symonds, kuva: GEPA pictures/ Mathias Kniepeiss
Pat Symonds, kuva: GEPA pictures/ Mathias Kniepeiss
Julkaistu 31.07.2006 11:39

Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds myönsi Saksan GP:n jälkeen, että Kansainvälisen autoliiton FIA:n määräämä kielto Renault'n uudenlaisille iskunvaimentajille, joissa tärinää vaimennetaan aktiivisesti, vaikutti tallin suorituskykyyn Hockenheimissa.

FIA:n kielsi Renault'n iskarit eikä ranskalaistalli näin ollen uskaltanut käyttää niitä, vaikka Saksan GP:n kisatuomaristo piti niitä sallittuina. Lopullinen ratkaisu asiaa on tarkoitus saada FIA:n käsittelyssä ennen elokuun lopussa ajettavaa Turkin GP-kisaa. Renault haluaisi kiirehtiä asiaa, jotta se ratkeaisi jo ennen ensi viikonlopun Unkarin GP:tä.

- Olisin mieluummin paremmassa tilanteessa, mutta emme ole talli, joka joutuu paniikkiin, Symonds pyöritteli asiaa.

Symonds tuli lehdistön eteen vasta pitkäksi venähtäneet palaverin jälkeen. Hänen mukaansa siinä löytyi iskunvaimentajien lisäksi muitakin ilmeisiä suorituskykyä verottaneita asioita.

- Olemme jo oppineet paljon tämän kisan kautta. Jo nyt muutamia ilmeisiä syitä nousi esiin. Olen varma, että tiistai-iltaan mennessä niitä löydetään lisää. En sano, että kaikki on ratkaistu Unkariin mennessä, mutta opimme nyt niin paljon, että pystymme parantamaan merkittävästi vain muutamassa päivässä, Symonds lupasi.

(MTV3-Reuters)

Lisää aiheesta:

Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudesta
Alonso ei pelkää Saksan toisintoa
Schumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaa
Renault analysoinut syyt vaisuuteensa
Michelin myönsi vääränlaisen rengastyypin
Saksan GP:n lehdistökatsaus: Räikkönen ajaa jo punaisissa
Saksa 2006

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2006
  • 07.08.200614:07
    Unkari 2006

    Villeneuve ei aja BMW:llä loppukaudesta

  • 03.08.200613:22
    Bahrain 2006

    Alonso ei pelkää Saksan toisintoa

  • 03.08.200611:54
    Bahrain 2006

    Schumi ei tarvitse samanlaista ylivoimaa

  • 01.08.200615:08
    Saksa 2006

    Renault analysoinut syyt vaisuuteensa

  • 01.08.200612:13
    Saksa 2006

    Michelin myönsi vääränlaisen rengastyypin