Ferrari on valinnut autoihinsa erilaiset jousitukset Sebastian Vettelille ja Kimi Räikköselle. Mercedes on puolestaan yhdenmukaistanut Japanin kisaviikonloppuun edellisessä kisassa toisistaan poikenneen aerodynamiikkapaketin, kertoo saksalaislehti Auto Motor und Sport.
MAINOS
Japanin F1-viikonloppu
C Morella!Perjantai: Harjoitukset klo 03.55 ja 07.55
Lauantai: Harjoitukset klo 05.55, aika-ajo klo 09.55
Sunnuntai: Japanin GP klo 07.55, ennakkotunnelmat klo 06.30!Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!
Tilaa C More ja aloita katselu vaikka heti.
Ferrarin runko on kokenut Japaniin tultaessa useita muutoksia. Malesian ilmanottoaukon ja sivuponttoonien ilmanohjainten uudelleen muokkauksen jälkeen tiimi tuo lehden mukaan Suzukaan uuden etusiiven, diffuusorin, nokan ilmanohjaimet sekä uusiksi suunnitellun pohjalevyn.
Kahden Ferrarin välillä on kuitenkin eroja. Sebastian Vettel on päättänyt ottaa valmistajan uuden jousituksen käyttöönsä, mutta Kimi Räikkönen on päättänyt mieluummin palata vanhempaan versioon. Ferrari uskoo kummankin kuskin hyötyvän tästä, sillä kuskeille sopivat erilaiset jousitus- ja ohjausgeometriat. Erot kahden version välillä ovat lähinnä vipuvarsien kulmissa ja sijoittelussa, mutta ne vaikuttavat merkittävästi auton mutkaominaisuuksiin.
