Mainos

Radiomyynnillä positiivinen alkuvuosi –"Radioluvista ei pitäisi järjestää huutokauppaa"

4:00

Samaan aikaan kun mediamarkkinat ovat laskeneet, on  radioiden myynti on kasvanut tammi-helmikuussa viidellä prosentilla.

Viime vuonna tavoittavuus ja myynti paranivat kolmatta vuotta peräkkäin, kokonaismyynnin ollessa yli 61 miljoonaa euroa.

Kaupallisen radiokanavat tavoittavat viikoittain suomalaisista 76 prosenttia ja Ylen kanavat 56 prosenttia.

Radiota kuunnellaan keskimäärin kolme tuntia päivässä.

Nykyiset radioluvat päättyvät vuoden 2019 lopussa. Ministeriön suunnitelmissa on seuraavien lupien jakaminen huutokaupalla.

Toimitusjohtaja Stefan Möller kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMediasta toivoo, että liikenne- ja viestintäministeriö päätyy huutokaupan sijasta muuhun ratkaisuun.

– Näemme riskinä, että markkinoille saattaa tulla toimijoita, joilla ei ole tarkoitus rikastuttaa mediamaisemaa, vaan aivan muita tarkoitusperiä.

Möllerin mukaan liikenne- ja viestintäministeriössä on kuunneltu alan kantaa.

– Meillä on ollut hyvät keskustelut liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin sekä ministeriön virkamiesten kanssa. Tarkoitus ja tahtotila ministeriön suunnalta on, että tehdään yhteistyötä toimialan kanssa ja katsotaan miten nykyistä toimilupajärjestelmää voidaan parantaa. Meidän tavoitteemme on tietenkin se, että lopputulos ei olisi huutokauppa, Möller sanoi MTV Uutisten haastattelussa.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.