Mainos

Radiolinjalle markkinointikielto

Kuluttaja-asiamies on määrännyt Radiolinjan keskeyttämään suoramarkkinointikampanjansa, jossa mainoskirjeitä on lähtenyt myös alaikäisille Telian asiakkaille.

Radiolinja on joutunut keskeyttämään suoramarkkinointikampanjansa.

Kuluttaja-asiamies on antanut väliaikaisen kiellon ja 100 000 euron uhkasakon Radiolinjalle. Radiolinja on kuluttaja-asiamiehen tietojen mukaan lähettänyt alaikäisille suoraan markkinointikirjeitä, joissa on ollut sim-kortti ja Radiolinjan liittymäsopimus. Kirjeitä on lähetetty Telian City-liittymän käyttäjille.

Kuluttaja-asiamies Erik Mickwitzin mukaan seuraavaksi pitää selvittää, saako lain mukaan vastaavia myyntikirjeitä lähettää edes vanhemmille. Tärkeintä on tässä vaiheessa saada alaikäisiin kohdistuva mainonta päättymään.

Radiolinja sanoo, että yhtiö ei tietoisesti suuntaa markkinointia alaikäisille ja sanoo, että rekisteritiedot eivät ole kaikissa tapauksissa kohdentuneet oikein.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.