Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Porschen F1-projekti kariutumassa? – moottorisääntökeskusteluun yllättävä käänne

xpbimages.com
Julkaistu 08.07.2018 12:43

OTTO PALOJÄRVI / MTV SPORT

Formula ykkösten moottorivalmistajista Mercedes, Renault ja Ferrari haluavat Blick-lehden säilyttää 2021 voimaan tulevissa säännöissä kiistellyn MGU-H -yksikön. Tämä saattaa merkitä, ettei huhuttu Porschen F1-projekti tule toteutumaan.

MAINOS

F1-kisaputki jatkuu C Morella –
huomenna Silverstone!

Sunnuntai: Britannian GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

C Moren sivulle pääset tästä

Formula ykkösten kaupallinen omistaja Liberty Media haluaisi leikata kuluja, jotta sarjaan saataisiin houkuteltua uusia kilpailijoita. Voimayksiköt ovat tuottaneet erityisen paljon kustannuksia sen jälkeen, kun hybriditekniikka tuli käyttöön 2014.

Voimayksikköjen energiaa varastoivasta ja paljon kustannuksia tuottavasta MGU-H -yksiköstä haluttiin jo eroon, mutta Blick-lehden mukaan Mercedes, Renault ja Ferrari haluavatkin säilyttää MGU-H:n kauden 2020 jälkeenkin. Kannan muuttuminen johtuu siitä, että kolmikko pelkää uusien yrittäjien, kuten Porschen vievän niistä voiton.

Formula ykkösten tekniset säännöt ovat voimassa vuoteen 2020 saakka. Uusia sääntöjä ei vielä ole lyöty lukkoon, mutta F1:n merkittävimmillä kilpailijoilla Mercedeksellä, Renaultilla ja Ferrarilla on tietenkin paljon vaikutusvaltaa.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Menevätkö F1-sääntömuutokset täysin hukkaan? Tallit saavuttaneet jo vanhat lukemat uusilla säännöilläF1-sarjan kulukattoa ollaan viivästyttämässä – uudet moottorisäännöt lukkoon kesäkuun lopussaFIA-pomo myöntää: F1-sarjan moottorisäännöissä mentiin liian pitkälleSuunnitelmat julki – F1-sarjaan muutoksia tulevina vuosinaEcclestone sivaltaa kärkitallia: "Mercedes voittaa liikaa"F1-talleilta käännös vaatimuksissa – lyttyyn haukuttu uudistus halutaankin pitää
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke17:28
    Ferrari

    Ferrari-pomo laukoi hämmentävää tekstiä tähtikuskeistaan – F1-mestari iski vastapalloon

  • ke16:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottas osti "unelmiensa paikan" – tällä viinitilalla F1-tähti haluaa viettää eläkepäivänsä

  • ke14:31
    Mercedes

    Kuuden miljardin F1-talli – Toto Wolffin kerrotaan hierovan jättikauppoja

  • ti09:11
    Ferrari

    Ferrari-pomo jyrähti tähtikuskeilleen – "Eivät tee riittävän hyvää työtä"

  • 9.11.20:49
    Oscar Piastri

    Joukkorysäys: Oscar Piastrille uusi takaisku – MM-takamatka kasvoi