Formula ykkösten rengastoimittajan Pirellin moottoriurheilujohtaja Paul Hembery vakuuttaa, ettei Turkin GP:ssä olisi tarvinnut käyttää neljän varikkokäynnin taktiikkaa.
Turkissa tehtiin F1:n kaikkien aikojen ennätys varikkokäyntien lukumäärässä, kun niitä nähtiin yhteensä 82 kappaletta. Sebastian Vettel ajoi voittoon neljän pysähdyksen taktiikalla.
- Me uskomme, että Vettel olisi pystynyt voittamaan kisan kolmella varikkokäynnillä, mutta Istanbulin radan suhteellisen lyhyen varikkotien takia ylimääräisestä varikkokäynnistä saatu suorituskykyetu oli enemmän kuin varikkokäyntiin kulunut noin 20 sekuntia, Hembery perustelee.
- Vettelillä oli niin paljon vauhtia, että hänellä oli varaa tehdä ylimääräinen varikkokäynti. Ja sen saman päätöksen teki selvästikin moni muukin talli, Hembery jatkoi.
Lue myös:
Varikkokäynneissä syntyi ennätys - "Nyt meni vähän liian pitkälle"