Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Otkes: Suomessa kymmeniä erittäin vaarallisia tasoristeyksiä, jotka pitäisi poistaa – "Tilannetta voisi kuvata jo hiukan turhauttavaksi"

0:25Kemijärven tasoristeysonnettomuus: junan veturia yritetään siirtääVideo: Kemijärven tasoristeysonnettomuus tapahtui viime joulukuussa.
Julkaistu 18.07.2019 13:51

MTV UUTISET – STT

Onnettomuustutkintakeskus Otkesin mukaan kaikkien tasoristeysten nopeusrajoitukset on tarkistettava ja vaarallisimmat tasoristeykset on poistettava. Suosituksen taustalla on tänään julkaistu tutkinta Kemijärven joulukuisesta tasoristeysturmasta.

Onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Veli-Pekka Nurmi kuvaili Suomen tasoristeysten tilannetta jo hiukan turhauttavaksi.

– Suomen tasoristeysturvallisuus on kansainvälisessä vertailussa heikkoa, eikä konkreettisia parannustoimia ole merkittävästi toteutettu aiempien huomattavien tasoristeysonnettomuuksien, kuten Raaseporin vuoden 2017 onnettomuuden jälkeen, sanoi Nurmi.

Suomen noin 2 000 tasoristeyksen joukossa on Nurmen mukaan muutamia kymmeniä, jotka ovat todella vaarallisia.

– Kaikkein vaarallisimmat ovat hyvin tiedossa ja pitäisi myös tietää, miten ne ensisijaisesti poistetaan, Nurmi totesi.

Nykyisessä hallitusohjelmassa raideinvestointien määrää kasvatetaan. Vaarallisten tasoristeysten poistamiseen on varattu lisärahoitusta 22 miljoonaa euroa vuosina 2020–2022.

Lue lisää aiheesta: Raportti Kemijärven tasoristeysonnettomuudesta on synkkää luettavaa: Paikalliset tiesivät risteyksen vaarallisuuden – suunnitelmaa riskien poistamiseksi ei ollut

Lisää aiheesta:

Raportti Kemijärven tasoristeysonnettomuudesta on synkkää luettavaa: Paikalliset tiesivät risteyksen vaarallisuuden – suunnitelmaa riskien poistamiseksi ei ollutKolme varusmiestä kuoli Raaseporin turmassa: Puolustusvoimat ei tunnistanut riskejä – toimittava jatkossa paremminNeljä kuolonuhria vaatineen Raaseporin tasoristeysturman onnettomuustutkinta valmis – tulokset julki tänäänBerner: Tasoristeysten rahoittamiseksi selvitetään erillisen ohjelman perustamistaTrafin asiantuntija suomii tasoristeysten turvallisuutta huonoksi – ”Ei siihen tyytyväinen voi olla”Tasoristeysturmissa kuollut yli 120 ihmistä 2000-luvulla
TasoristeysonnettomuudetKemijärviOnnettomuudetKotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Tasoristeysonnettomuudet
  • 12.8.20:30
    Junat

    Tässä ovat Suomen yli 50 erittäin vaarallista tasoristeystä – miksei niistä päästä eroon?

  • 5.8.20:22
    Siilinjärvi

    Väylävirasto yrittää vähentää tasoristeyksiä – viikon sisällä jo kolme turmaa

  • 3.8.18:46
    Junat

    Mies, nainen ja kaksi koiraa kuolivat junan ja pakettiauton tasoristeysturmassa

  • 21.5.12:02
    Liikenneonnettomuudet

    Yksi kuoli tasoristeysturmassa Alavudella

  • 07.08.202408:00
    Junaonnettomuudet

    Juna ja kuorma-auto törmäsivät Nurmeksessa – yksi loukkaantui