Nordean jatkuvat verkkopankkiongelmat ovat saaneet monet asiakkaat harkitsemaan pankin vaihtoa.
– Onneksi en tänään katsonut, olisin varmaan pyörtynyt, jos olisi nollaa näyttänyt, sanoo Virpi Karhulahti.
Nordean vikatilanteen vuoksi tilitiedot olivat osalla asiakkaista jonkin aikaa sunnuntaiaamuna poissa käytöstä, eli mobiilipankissa tilit saattoivat näyttää nollaa tai tilejä ei näkynyt laisinkaan.
Nordean pankkipalveluissa on ollut häiriöitä useasti viime viikkoina, mikä on koetellut asiakkaiden kärsivällisyyttä ja herättänyt huolta palvelujen turvallisuudesta.
Karhulahti kertoo aiemmin laskujen jääneen maksamatta Nordean ongelmien vuoksi. Pankin vaihtoa hän ei kuitenkaan vielä ole harkinnut.
"Ei tämä luottamusta lisää"
Tuulevi ja Henri Aschan kertovat sunnuntaiaamuna keskustelleensa lainojen kilpailutuksesta muilla pankeilla.
Heidän tilinsä on esimerkiksi kadonnut hetkellisesti näkyvistä ja laskujen maksutapahtumat on tilitetty kahteen kertaan. He ovat tottuneet ajattelemaan pankkia luotettavana laitoksena, mutta viimeaikaiset häiriöt ovat lisänneet epävarmuutta.
– Tämä ei mitenkään sitä luottamusta lisää. En ole hirveän huolissani, mutta toivoisin, että tämä selkiytyisi, sanoo Tuulevi Aschan.


