Nordealla massiivinen palvelukatko: Juuri mikään ei toimi sunnuntaina – hoida pankkiasiat ja käy kaupassa jo tänään!

Nordealla on huomenna koko päivän kestävä massiivinen palvelukatko, joka vaikuttaa niin pankkiasiointiin, korttimaksamiseen ja rahan nostamiseen kuin palveluihin kirjautumiseen.

Katko alkaa yhdeltä sunnuntain vastaisena yönä. 

– Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00, Nordea kertoo tiedotteessaan.

Palvelukatkon aikana käteisen nosto ei toimi eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Myös verkkopankki on pois käytöstä.

Näillä korteilla maksamisessa katkoja

Korttimaksaminen onnistuu Nordean mukaan rajoitetusti, mutta siinä voi esiintyä hitautta eikä maksu välttämättä mene läpi.

Katko koskee myös Nordea Rahoituksen maksukortteja Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard sekä palveluita kuten OmaLuotto, Nettiluotto, Autoluoton tiedot 24/7 ja Nordea Rahoitus Portaali.

Katkon syy on Nordean mukaan pankin tietojärjestelmille tehtävät muutos- ja ylläpitotyöt.

Näin varaudut katkoon

Nordea kehottaa varautumaan palvelukatkoon hoitamalla pankkiasiat ja sähköistä tunnistautumista vaativat asiat jo etukäteen. Myös käteistä kannattaa nostaa.

– Lisäksi on hyvä huomioida, että koronaviruspandemian vuoksi osa palveluntarjoajista vastaanottaa tällä hetkellä ainoastaan korttimaksuja, Nordea kirjoittaa tiedotteessa. 

Nordea huomauttaa, että esimerkiksi matkallaolijoiden kannattaa maksaa hotellilaskut jo lauantaina.

Palvelukatko vaikuttaa myös henkilöasiakkaiden Nordean asiakaspalvelunumerojen toimintaan. Asiakaspalvelussa ei voi katkon aikana hoitaa henkilökohtaisia pankkiasioita, koska asiakas ei voi tunnistautua palveluun pankkitunnuksillaan.

Korttien sulkupalvelu toimii kuitenkin normaalisti.

Nämä kaikki palvelut ovat pois käytöstä

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 22.11. klo 01.00-21.00:

Seuraavat palvelut ovat poissa käytöstä sunnuntaina 22.11. klo 01.00-24.00:

  • Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
  • Laskunmaksuautomaatit
  • Käteisen nosto kauppojen kassalta
  • Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Korttimaksaminen suurelta osin
  • Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut
  • Tunnistautuminen Nordean palveluihin (tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus, tunnuslukukortti)
  • Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (E-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
  • E-maksu
  • Maksuliikenne ja maksupalvelut
  • Nordea Wallet ja Nordea Invertor
  • Siirto, MobilePay


Lue myös

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja