Nokian tuotemerkki on listattu kansainvälisessä vertailussa maailman kuudenneksi arvokkaimmaksi.
Nokian tavaramerkki arvioidaan kuudenneksi arvokkaimmaksi maailmassa. Yhdysvaltalaisen Business Week -lehden ja markkinatutkimusyhtiö Interbrandin laskelmien mukaan mukaan Nokian tavaramerkin arvo on 29,4 miljardia dollaria.
Arvokkaimmaksi tavaramerkiksi selvityksessä rankattiin Coca-Cola. Sen arvoksi vertailussa laskettiin 70,5 miljardia dollaria. Kakkosena vertailussa on Microsoft ja kolmosena IBM.
Nokian lisäksi yhdysvaltalaisten tavaramerkkien hallitseman listan kymmenenneksi on yltänyt autovalmistaja Mercedes-Benz. Sen arvoksi markkinatutkija laski 21,4 miljardia dollaria.
Neljänneksi arvokkain tavaramerkki on vertailun mukaan GE ja viidenneksi arvokkain Intel. Nokian jälkeen arvokkaimmat tavaramerkit olivat Disney, McDonald's ja Marlboro.
(MTV3-STT)