Nokian tuotemerkki maailman kuudenneksi arvokkain

Julkaistu 28.07.2003 12:30(Päivitetty 29.07.2003 21:21)

Nokian tuotemerkki on listattu kansainvälisessä vertailussa maailman kuudenneksi arvokkaimmaksi.

Nokian tavaramerkki arvioidaan kuudenneksi arvokkaimmaksi maailmassa. Yhdysvaltalaisen Business Week -lehden ja markkinatutkimusyhtiö Interbrandin laskelmien mukaan mukaan Nokian tavaramerkin arvo on 29,4 miljardia dollaria.

Arvokkaimmaksi tavaramerkiksi selvityksessä rankattiin Coca-Cola. Sen arvoksi vertailussa laskettiin 70,5 miljardia dollaria. Kakkosena vertailussa on Microsoft ja kolmosena IBM.

Nokian lisäksi yhdysvaltalaisten tavaramerkkien hallitseman listan kymmenenneksi on yltänyt autovalmistaja Mercedes-Benz. Sen arvoksi markkinatutkija laski 21,4 miljardia dollaria.

Neljänneksi arvokkain tavaramerkki on vertailun mukaan GE ja viidenneksi arvokkain Intel. Nokian jälkeen arvokkaimmat tavaramerkit olivat Disney, McDonald's ja Marlboro.

(MTV3-STT)

Tuoreimmat aiheesta

Talous