Nyt se on edessä. Odotus on ohi, F1-kausi käynnistyy toden teolla Australiassa viikonloppuna. Uudet autot ja muuttuneet säännöt tekevät tietenkin tilanteesta herkullisemman kuin aikoihin, mutta edelleen ollaan perusasioiden äärellä.
Kauden nopein ja paras kuljettaja voittaa mestaruuden, niin on aina ollut. Toki urakkaa auttaa valtavasti, jos alla on kilpa-auto, joka ylipäätään mahdollistaa voittamisen. Talvitesteistä on vierähtänyt jo jokunen tovi ja tallit ovat tehneet hartiavoimin töitä autojen parantamiseksi Barcelonan kahden testiosion jälkeen.
Tilanne Melbournen avauskisan osalta näyttää takuuvarmasti erilaiselta, mitä tulosliuskat antoivat Barcelonassa ymmärtää, toki tietyt tosiasiat eivät muutu ja niitä ovat lähes varmasti "kolmen kovan" tallin sijoittuminen lähtökohtaisesti tulosluettelossa korkealle. Kolmella kovalla tarkoitan tässä tietenkin, AMG-Mercedestä, Ferraria ja Red Bullia.
"Red Bull nousee jälleen loppukautta kohden haastamaan voimakaksikon, etenkin kun Red Bullin kuljettajakaksikko on eittämättä yksi sarjan vahvimmista."
Tästä kolmikosta Red Bull ei kierrosaikavertailussa kukkoillut Katalonian auringossa, mutta perinteisesti se ei ole ollut talli joka talvella juhlii, vaan hitaasti kiiruhtaen se parantaa juoksuaan kauden edetessä, niin voisi kuvitella käyvän tälläkin kertaa.
Tallipäällikkö Christian Hornerin mukaan tekninen johtaja on löytänyt uudelleen palon autojen suunnitteluun, seikka joka ei kilpailijoille lupaa hyvää. Se, missä Red Bull antaa tasoitusta kilpailijoihinsa nähden, on Renaultin moottori. Arvioiden mukaan voimayksikkö ei ole tehoiltaan Ferrarin ja ennen muuta Mercedeksen tasolla, eikä sen luotettavuus ollut testeissä kahden jättiläisen tasolla. Yhtä kaikki olen edelleen varsin vakuuttunut siitä, että Red Bull nousee jälleen loppukautta kohden haastamaan voimakaksikon, etenkin kun Red Bullin kuljettajakaksikko on eittämättä yksi sarjan vahvimmista.

