F1-moottorien valmistajat ovat työskennelleet uusien turbomoottoriensa parissa, jotta kuljettaja ei kokisi turboahtimeen yleensä liittyvää viivettä ajaessaan.
Renault'n ratatoimintojen johtajan Remi Taffinin mukaan F1-autoissa turboviive olisi 5-7 sekuntia, ellei sen poistamiseen olisi rakennettu erityistä järjestelmää turboahtimen pyörittämiseksi.
Kun kuljettaja aloittaa kiihdytyksen, täytyy ahtimen nostaa ahtopaine moottorin pyörimisnopeuden mukaiselle tasolle, jotta moottorista saadaan vääntöä. Normaalisti turbon kohdalla paineen nouseminen kestää hetken aikaa. F1-autossa tämä viive saadaan minimoitua pyörittämällä turboahdinta siihen kiinnitetty MGU-H-järjestelmän avulla. MGU-H kerää talteen pakokaasujen hukkalämpöä ja hyödyntää sitä tarpeen mukaan joko turbon kiihdyttämiseen tai hidastamiseen tai vaihtoehtoisesti varastoi ylimääräisen energian auton ERS-järjestelmän akkuun.