Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Näin syntyi Rosbergin loistotaktiikka

Julkaistu 16.04.2012 14:14
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

Kiinan GP:n voittaja Nico Rosberg vahvisti voittonsa jälkeen, että yllättävä kahden pysähdyksen taktiikka oli koko ajan Mercedes-tallin suunnitelmissa.

Kahdessa ensimmäisessä osakilpailussa Mercedes kärsi takarenkaidensa liiallisesti kulumisesta, joten oli suuri yllätys, että Mercedes pärjäsi Kiinassa yhdellä renkaidenvaihdolla vähemmän kuin McLaren, jonka kuljettajat tekivät kolme pysähdystä. Rosberg kävi renkaidenvaihdossa 13. ja 34. kierroksella 56 kierroksen mittaisessa GP:ssä.

- Se oli suunnitelmamme ennen kisaa. Totta kai meillä oli myös B-suunnitelma siltä varalta, jos asiat eivät menisi hyvin, mutta asiat etenivät täsmälleen toivomallamme tavalla. Renkaat kestivät täsmälleen sen verran kierroksia kuin olimme toivoneet, Rosberg kertoi.

F1:n rengastoimittajan Pirellin moottoriurheilujohtaja Paul Hembery vahvisti kisan jälkeen, että he odottivat kolmen pysähdyksen taktiikkaa.

- Me ajattelimme ennen kisaa, että kolme pysähdystä olisi todennäköisin ja kaksi pysähdystä olisi mahdollinen, mutta luultavasti aivan rajoilla. Mercedes luultavasti pohti siinä vaiheessa, pitäisikö heidän tehdä kolmas pysähdys, Hembery sanoi Autosportille.

Tallipäällikkö Ross Brawn vahvisti, että Mercedes sai renkaansa toimimaan täydellisesti, kun taas kilpakumppanit eivät onnistuneet renkaiden suhteen yhtä hyvin. Brawn jakoi myös kiitosta Mersu-tallin kisataktiikat laativalle James Vowlesille.

- Me ennakoimme sään olevan hieman lämpimämpi ja säädimme automme sitä varten, mutta renkaat toimivat täydellisesti ja taktiikkamiehemme James teki aivan täydellisen päätöksen kahden pysähdyksen kisasta. Renkaat alkoivat juuri menettää suorituskykyään, kun tulimme varikolle, Brawn kuvaili Autosportille.

Lisää aiheesta:

Ferrari yhä ykkönen - ainakin varikollaMika Salo ruotii Räikkösen taktiikkaaMustakari: F1-kuskien menestys lepää näissä asioissaRäikkönen innostui taistelusta - "Tätä minä kaipasin"Räikkösen surkeisiin varikkokäynteihin löytyi selitysF1-lehdistökatsaus: Rosberg kuin F1:n Leonardo DiCaprio
Kiina 2012

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2012
  • 18.04.201216:54
    Kiina 2012

    Ferrari yhä ykkönen - ainakin varikolla

  • 18.04.201216:56
    Kiina 2012

    Mika Salo ruotii Räikkösen taktiikkaa

  • 17.04.201217:57
    Kiina 2012

    Mustakari: F1-kuskien menestys lepää näissä asioissa

  • 17.04.201213:10
    Kiina 2012

    Räikkönen innostui taistelusta - "Tätä minä kaipasin"

  • 17.04.201210:08
    Kiina 2012

    Räikkösen surkeisiin varikkokäynteihin löytyi selitys