Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mustakari: Odotettu tulos

Erkki Mustakari
Erkki MustakariCopyright MTV Oy 2004
Julkaistu 11.06.2006 22:18(Päivitetty 11.06.2006 22:18)

Renaultin Fernando Alonson otti Britannian GP:n voiton lähes näytöstyyliin. Se ei ollut kenellekään suuri yllätys.

Enkä pidä sitäkään suurena yllätyksenä, että kolmannesta lähtöruudusta kilpailun aloittanut Ferrarin Michael Schumacher onnistui kilpailun kuluessa nousemaan toiseksi, ohi kakkosruudusta kisansa aloittaneen McLarenin Kimi Räikkösen. Vaikka Räikkönen onnistuikin alkukierroksilla torjumaan vähän nopeamman Schumacherin ohitusyritykset, lopullinen sijoitusten vaihtuminen tapahtui toisten varikkokäyntien aikana.

Tällä hetkellä Renault ja Ferrari ovat, ainakin nopeilla radoilla, selvästi muita nopeampia. Räikkösen loistava suoritus aika-ajossa (toinen) oli pitkälti Kimi Räikkösen ajotaidon ansiota, mutta pitemmässä ”juoksussa” Ferrari-auton parempi nopeus nosti sen Schumin ajamana ansaitusti kakkoseksi.

Räikköstä parempiin kierrosaikoihin pystyivät myös Renaultin Giancarlo Fisichella ja Ferrarin Felipe Massa, mutta heidän lopulliset sijoituksensa johtuivat vähän heikommin menneistä aika-ajoista.

Kahden viikon kuluttua on vuorossa Kanadan osakilpailu, Montrealissa. Gilles Villeneuve-rata Montrealin kupeessa on jonkinlainen sekoitus tavallista moottorirataa ja katurataa.

Siellä autoilta kysytään erilaisia ominaisuuksia kuin Silverstonessa ja ainakin eri kuljettajien mukaan auton aerodynamiikka ei ole niin ratkaisevassa osassa kuin esimerkiksi Silverstonessa. Se parantanee ainakin teoriassa Kimi Räikkösen ja Juan Pablo Montoyan mahdollisuuksia, sillä heidän yhtenä keskeisenä ongelmana on tällä hetkellä vajavaisesti toimiva aerodynamiikka.

On McLarenin autossa muutakin parannettavaa, mutta kuten Monacon katuradalla pari viikkoa sitten käyty kilpailu osoitti, sellaisella radalla tai sitä läheisesti muistuttavalla radalla Räikkösen ja Montoyan mahdollisuudet ovat paremmat.

Teksti: Erkki Mustakari 11.06.2006

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Ecclestone haluaisi Ranskan ja Britannian GP:t vuorovuosinButtonin F1-voitosta lisäpotkua SilverstonelleF1-varikon suosikkilehti myös netissäBMW-pomo: Olemme sarjan neljäs voimatekijäSchumi uskoo yhä mahdollisuuksiinsaAlonso sai kehut Ferrari-leiristä
Britannia 2006F1

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2006
  • 10.11.200617:18
    Britannia 2006

    Ecclestone haluaisi Ranskan ja Britannian GP:t vuorovuosin

  • 13.08.200612:11
    Unkari 2006

    Buttonin F1-voitosta lisäpotkua Silverstonelle

  • 19.06.200620:40
    Britannia 2006

    F1-varikon suosikkilehti myös netissä

  • 18.06.200614:32
    Kanada 2006

    BMW-pomo: Olemme sarjan neljäs voimatekijä

  • 13.06.200606:47
    Britannia 2006

    Schumi uskoo yhä mahdollisuuksiinsa