Amsterdamissa asuvan ja työskentelevän Muodin huipulle -voittaja Miro Hämäläisen suunta suunnittelijana on yhä vahvemmin Suomen markkinoille.
Keväällä Muodin huipulle -ohjelman voittanut Miro Hämäläinen on painanut pitkää päivää ja odottanut "lapsensa" lähtöä maailmalle. Ohjelman voittopottiin kuului muun muassa, että Hämäläinen sai suunnitella malliston, joka päätyi myyntiin Helsingin Stockmann-tavarataloon.
Huoletonta ei Hämäläisen aika mallistonsa suunnittelussa täysin ollut. Mallisto sisältää hyvin paljon samoja elementtejä kuin Muodin huipulle -finaalissa nähty, mutta Hämäläinen panosti paljon muokatakseen siitä entistä käytettävämmän. Ylimääräistä vapaa-aikaa ei suunnittelu- ja toteutustyön aikana liiemmin ollut.
– Nimenomaan pitkiä päiviä ja unettomia öitä, hirveästi siinä on ollut duunia, se loppu varsinkin, ehkä viimeiset 3-4 viikkoa en ehtinyt käymään salilla tai ollut mitään sellaista omaa aikaa tavallaan. Hirveästi vain töitä, mutta nyt se on valmis ja tottakai olen hyvin tyytyväinen, Hämäläinen tunnelmoi MTV Uutisille mallistonsa lanseeraustilaisuudessa.
Malliston päästäminen maailmalle jännittää. Hämäläinen toivoo ihmisten näkevän hänen työssään kovan panostuksen, intohimon sekä rakkauden muotia kohtaan. Lisäksi hän haluaisi niiden ihmisten, jotka hänen vaatteitaan käyttävät, voimaantuisivat niistä – ja ehkä vaikkapa löytäisivät itsestään jonkin uudenlaisen hahmon, jota kanavoida.
