MTV3:n maksu-tv-paketin suosio yllätti

Formula 1 kiinnostaa suomalaisia. Maksu-tv-pakettia alettiin tarjota viime marraskuussa, ja se on tilattu jo noin 250 000 talouteen.

MTV3:n maksu-tv-paketin suosio on yllättänyt positiivisesti. Kanavapaketti on noussut puolessa vuodessa kautta aikain tilatuimmaksi Suomessa. Maksu-tv-paketti on tilattu jo noin 250 000 kotiin. MTV3 asetti aluksi tavoitteekseen 200 000-300 000 tilaajaa ensimmäisen kolmen vuoden aikana.

MTV3 Max, MTV3 Fakta, Subtv Leffa ja Subtv Juniori tulivat kuluttajien saataville viime marraskuussa.

- Myynti on ylittänyt reilusti meidän optimistisimmatkin odotukset. Formulan vetovoima on edelleen erittäin korkealla ja siihen ei kovin montaa titteliä tarvita, että sen pystyy päättelemään, sanailee MTV3:n urheilupäällikkö Tatu Lehmuskallio.

Lehmuskallio painottaa, että MTV3 pyrkii haalimaan urheilusta pitkäkestoisia sarjoja, ei niinkään yksittäisiä turnauksia tai muita lyhytkestoisia tapahtumia.

- Meille on merkityksellistä, että formulat tai mikä tahansa meidän tuote kiinnostaa pitkässä juoksussa. Sehän on niin, että välillä tulee pikavoittojen päiviä ja välillä vaatimattomampia tuloksia, hän muotoilee.

Lehmuskallion mukaan yhtiön on myös määrä selvittää lähitulevaisuudessa muun muassa kyselytutkimusten avulla, minkälaisia katsojamääriä maksu-tv-paketti houkuttelee.

- Maksu-tv on vähän niin kuin lehden tilaus. Painopiste on tilaajamäärällä. Nastaa on, jos ihmiset myös katsovat lähetyksiä. Katsominen ei kuitenkaan kuulu liiketoimintamalliin, toisin kuin mainosrahotteisessa kanavassa.

Maksu-tv on muutoinkin ollut Suomessa melkoisessa myötätuulessa viime vuosina, sillä myös Canal+, Viasat ja Welho ovat kasvanneet suosiotaan.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat