MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen.

Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Suomen mainosmarkkinoilla kokonaistilanne jatkui haastavana ja kilpailu kaikissa mediaryhmissä kovana. Televisiomainonta kääntyi kuitenkin pieneen 0,1 prosentin nousuun.

Haasteellisesta markkinatilanteesta huolimatta MTV:n liikevaihtoa vahvistivat sekä mainosmyynnin että maksutelevision liiketoiminnan kasvu.

MTV vahvisti asemaansa kaupallisen television markkinointijohtajana

Yhtiö onnistui voittamaan kaupallisia markkinaosuuksia mainonnassa, katselussa ja maksutelevision tilaajissa.

– Olen todella ylpeä siitä, että onnistuimme kääntämään MTV:n kasvuun. Teimme vuoden aikana useita merkittäviä uudistuksia, lisäsimme sisältöpanostuksia ja investoimme vahvasti digitaalisiin palveluihin. Nämä painoivat tulostamme suunnitellusti. Tavoitteenamme on nyt liikevaihdon kasvun jatkuminen ja kannattavuuden saavuttaminen, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund toteaa.

MTV vahvisti viime vuonna asemaansa Suomen kaupallisen television markkinajohtajana.

Osuus kaupallisen tv:n katselusta nousi parhaimmillaan lähes 50 prosenttiin ja syys–joulukuussa MTV:n kanavien katselu kasvoi liki 5 prosenttia.

Lue myös:

    Uusimmat