Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Monzan turvallisuuteen vaaditaan parannusta

Suora Monzan radalla, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Suora Monzan radalla, kuva: Mark Thompson/Getty ImagesGetty
Julkaistu 09.09.2006 12:33(Päivitetty 09.09.2006 19:36)

F1-kuljettajat ovat aloittaneet kampanjoimisen sen puolesta, että Italian GP:n näyttämön Monzan radan turvallisuutta saataisiin parannettua.

Alun perin vuonna 1922 rakennettu Monza ei kuljettajien mukaan täytä enää nykyisiä turvallisuusvaatimuksia. Kuljettajat haluaisivat turva-alueille hiekan tilalle asvalttia. Lisäksi kuljettajat haluavat, että teräksisiä reunakaiteita siirrettäisiin kauemmas radasta. Parannuksia kaivataan etenkin Variante Della Roggia-, Parabolica- ja Ascari-mutkiin.

- Turvallisuuden suhteen löytyisi ehdottomasti parannettavaa. Rataa ei kuitenkaan haluta muuttaa, koska se on varsin vaikuttava. Se on erittäin nopea ja minä pidän sen pohjapiirroksesta. Parabolicassa on varaa parannuksille. En tiedä, pystytäänkö reunakaiteita siirtämään kauemmas, mutta jos ei, niin sitten asvaltti olisi parempi vaihtoehto siellä. On todistettu, että jarruvikaisen auton vauhtia saa hidastettua nopeammin asvaltilla kuin hiekalla, Honda-kuski Jenson Button kertoi.

Williams-kuski Mark Webberin mukaan tämänvuotinen kisa saattaa jäädä viimeiseksi Monzassa, ellei parannustöihin ryhdytä.

- Emme pelleile. Tämä saattaa loppua tähän, elleivät he tee asialle jotain, Webber linjasi.

Michael Schumacherin huolenaiheena on erityisesti Variante Della Roggia, jossa teräskaiteet ovat liian lähellä rataa.

- On yksi tietty kohta, johon emme ole tyytyväisiä. Se on toinen shikaani, jonka suhteen me kuljettajat olemme usean vuoden ajan sanoneet, ettei se täytä nykyvaatimuksia. Asia voitaisiin ratkaista samalla tavalla kuin mitä tehtiin monta vuotta sitten ensimmäiselle shikaanille, jossa oli sama ongelma. Mistä lie syystä muita kohtia muutetaan, mutta pahinta kohtaa ei, Schumi ihmetteli.

(MTV3-Reuters-AFP)

Lisää aiheesta:

Briatoren kommenteista ei rangaistuksiaFIA muutti F1-aika-ajoestelyn tulkintaaValokuvasta nousi rengaskohu F1:ssäRenault ratkaisi Alonson moottoriongelmanFIA puolusti Monzan turvallisuuttaShnaider MF1-tallin myymisestä: Vaikeimpia päätöksiäni
Italia 2006

Tuoreimmat aiheesta

Italia 2006
  • 22.09.200612:07
    Italia 2006

    Briatoren kommenteista ei rangaistuksia

  • 15.09.200623:29
    Italia 2006

    FIA muutti F1-aika-ajoestelyn tulkintaa

  • 14.09.200611:45
    Italia 2006

    Valokuvasta nousi rengaskohu F1:ssä

  • 14.09.200609:37
    Italia 2006

    Renault ratkaisi Alonson moottoriongelman

  • 13.09.200616:57
    Italia 2006

    FIA puolusti Monzan turvallisuutta