Mika Aaltolan kommentti mainospaikkojen ostamisesta ja lisänäkyvyyden saamisesta mediassa herättää kritiikkiä pikaviestipalvelu X:ssä.
Journalisti-lehden mukaan presidentiksi pyrkivä Mika Aaltola kertoo kirjassaan ja lehden haastattelussa, kuinka hänelle on mainosmyyjien toimesta esitetty vihjauksia siitä, että mainostilan ostaminen voisi johtaa muuhunkin näkyvyyteen lehdessä.
– En mielellään lähde yksittäistä markkinointihenkilöä nostamaan tikunnokkaan. Näitä on pari tullut, joissa vihjataan, että näkyvyys tuottaa näkyvyyttä. En sitä sen kummallisemmin kommentoi, että kuka, Aaltola selvensi sanomisiaan MTV:lle.
Aaltolan kokemus mainoksen ja muun näkyvyyden ”koplauksesta” herättää kritiikkiä, mutta myös ymmärrystä viestipalvelu X:ssä.
Kansanedustaja, niin ikään presidentinvaalien ehdokas Hjallis Harkimo (liik.) pitää Aaltolan puheita pötynä.
– Mika Aaltola höpöttää omiaan. Hän väittää, että ostamalla mainostilaa mediasta saa kaupan päälle myös muuta julkisuutta. Olen ostanut mainostilaa 40 vuotta, mutta tällaiseen en ole törmännyt, Harkimo kirjoittaa.
Samoilla linjoilla on kansanedustaja Pinja Perholehto (sd.).